DERS ADI

: TANZ.GÜNÜMÜZE TÜRK İDARE TAR.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 3008 TANZ.GÜNÜMÜZE TÜRK İDARE TAR. ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere II. Mahmut döneminden başlayarak günümüze kadar geçen süreçte Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti'ndeki merkezi ve yerel yönetim anlayışında meydana gelen değişmeleri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat dönemi Osmanlı merkezi idari yapısının temel unsurlarını tanımlayabilme
2   Tanzimat dönemi Osmanlı merkezi idari yapısında meydana gelen değişimleri özetleyebilme
3   Osmanlı yönetim anlayışının Türkiye Cumhuriyeti yönetim anlayışına yansımalarını yorumlayabilme
4   Günümüz Türkiye'sindeki yönetim kurumlarını ve bu kurumların yapılarını analiz edebilme
5   Türkiye'de sivil toplum ve yönetim anlayışını anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat Öncesi Yönetim ve Reform Çabaları
2 II. Mahmut Dönemi'nde Merkezi Yönetimde Değişim
3 Tanzimat: İçerik ve Uygulama
4 Tanzimat Dönemi'nde Merkez Teşkilatı
5 Tanzimat Dönemi'nde Yerel Yönetimler
6 Kanun-i Esasi, II. Abdülhamit ve Yönetim
7 II. Meşrutiyet Dönemi'nde Yönetim Düzenlemeleri
8 Ara Sınav
9 Milli Mücadele, TBMM ve Yönetim
10 Cumhuriyet: Yeni Rejim'in Yönetim Araçları
11 Tek Parti Dönemi'nden Çok Partili Hayata Yönetim
12 1961 ve 1982 Anayasaları ve Yönetsel Kurumlarda Değişim
13 Günümüz Türkiye'sinde Yönetim Kurumları
14 Cumhuriyet Döneminde Yerel Yönetimler Türkiye'de Sivil Toplum ve Yönetim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ortaylı, İlber (1999). İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. İstanbul: İletişim Yayınları
2. Çadırcı, Musa (2007). Tanzimat Sürecinde Türkiye. Ülke Yönetimi. Ankara: İmge Kitabevi
3. Akyıldız, Ali (2004). Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme. İstanbul: İletişim Yayınları
4. Findley, Carter V. (1994). Osmanlı Devletinde Bürokratik Reform. Bâbıâli (1789- 1922). İstanbul: İz Yayıncılık
5. Önen, Nizam - Cenk Reyhan (2011). Mülkten Ülkeye. Türkiye'de Taşra İdaresinin Dönüşümü (1839-1929). İstanbul: İletişim Yayınları
6. Karpat, Kemal H. [Der.] (2004). Osmanlı Geçmişi ve Bugünün Türkiye'si. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
7. Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi. İstanbul: İletişim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55