DERS ADI

: AVRUPANIN YAYILMASI VE DÜNYA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 3010 AVRUPANIN YAYILMASI VE DÜNYA ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, bu dersin sonunda, Avrupa'nın erken modern dönemdeki gelişimine paralel olarak yayılmasını, bu yayılmanın erken sonuçlarını ve bütün bunların Osmanlı dünyası üzerindeki etkilerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa'nın yayılması için kaynakça bilgisi
2   Avrupa'nın yayılması anlamak için gerekli kavram ve terimleri yazabilme
3   15. ve 16. Yüzyılda Avrupa nın siyasal ve ekonomik durumunu açıklayabilme
4   Portekiz ve İspanyol yayılmasını haritaları kullanarak karşılaştırabilme
5   Osmanlı-Portekiz mücadelelerini haritayı kullanarak açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri Ders Tanıtımı; Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 15. ve 16. Yüzyılda Avrupa
3 Yayılmanın Kültürel, Siyasal ve Ekonomik Altyapısı
4 Avrupa'nın Yayılma Eksenleri
5 Portekiz'in Yayılması
6 Osmanlı İmparatorluğu ve Portekiz; Hint Okyanusu'nda Mücadele
7 İspanya'nın Yayılması
8 Ara Sınav
9 Portekiz ve İspanyol Yayılmasının Avrupa'ya Kültürel ve Ekonomik Etkileri
10 İngiltere, Hollanda ve Fransa'nın Yayılması
11 Avrupalı Güçlerin Yayılma Bölgelerindeki Kavgaları
12 Afrika'dan Atlantik'in Öbür Yakasına Köle Ticareti
13 18. Yüzyılda İngiliz-Fransız Rekabeti ve Amerika nın Bağımsızlık Savaşı
14 Rusya nın Yayılması
15 Rusya nın Yayılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Ferro, Marc (2002). Sömürgecilik Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi
2- Hanks, Mery E. Wiesner (2009). Erken Modern Dönemde Avrupa, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
3- Lee, Stephen (2003). Avrupa Tarihinden Kesitler I (1494-1789), , Ankara: Dost Kitabevi
4- Özbaran, Salih (1977). Osmanlı İmparatorluğu ve Hindistan Yolu , İ. Ü. Tarih Dergisi, sayı 31, ss. 65-146

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55