DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 2002 KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HALUK ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkçe ve Almancanın dil yapılarını, ses, kelime, cümle yapılarını ve zamanlar açısından karşılaştırmak ve her iki dilin benzerlik ve farklılıklarının değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil, dil grupları ve dilin yapısını öğrenebilir
2   Türkçenin dilbilgisi özelliklerini bilebilir
3   Almancanın dilbilgisi özelliklerini ayırt edebilir
4   Ses, kelime ve cümle özellikleri bakımından karşılaştırma yapabilir
5   Türkçe ve Almancaya özgü dil kullanımlarını ve yabancı kelimeleri tanıyabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vom Wesen der Sprache
2 Türkçenin Gramer özellikleri, (typologische Eigenschaften des Türkischen)
3 Zur Struktur der deutschen Sprache, typologische Unterschiede des Türkischen und Deutschen
4 Türkçe / Almanca Zamanlar
5 Tempussystem im Deutschen
6 Wortbildungssystem im Türkischen und im Deutschen
7 Anlam bakımından kelimerler, Kontrastive Analyse der Diminutivbildungen
8 Ara Sınav
9 Die Arten und Anwendung der deutschen Konjunktionen
10 Konjunktionen im Türkischen
11 Temporalität im Deutschen und im Türkischen
12 Kausalität im Deuschen und im Türkischen
13 Modalität im Deuschen und im Türkischen
14 Lokalität im Deuschen und im Türkischen / Negation, Infinitiv mit zu , das präpositionale Attribut, Rektion der Verben, Nominalisierung
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hugo Moser: Deutsche Sprachgeschichte. Max Niemeyer Verlag, Tübingen 1969
- Werner König: Atlas zur deutschen Sprache. Dtv, München 1989
- Hans Eggers: Wandlungen im deutschen Satzbau. In Muttersprache, S. 131-141, Frankfurt 2003
- Doğan Aksan: Her Yönüyle Dil Ana çizgileriyle Dilbilim. Türk Dil Kurumu, Ankara 1998
- Tahsin Banguoğlu: Türkçenin Grameri, İstanbul 1974
- O. Behaghel: Deutsche Syntax. Band I/IV, Winter Heidelberg
Ferdinant de Sousssure: Genel Dilbilim Dersleri, çev.: Berke Vardar, Birey ve toplum yayınları 1985
- Alev Tekinay: Sprachvergleich Deutsch-Türkisch, Grenzen und Möglichkeiten einer kontrastiven
Analyse, Reichert, Wiesbaden 1987
- Berke Vardar: Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü. ABC yayınları, İstanbul 1998
- Ulrich Engel: Deutsche Grammatik, Groos Verlag, Heidelberg 1988
- Wolf Dietrich Zielinski: ABC der deutschen Sprache, Klett Verlag, Frankfurt 1997

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, multimedial anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize % 40
Final % 60

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

haluk.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13533553233
ÖK.221344243
ÖK.334532451331
ÖK.432433343344
ÖK.53353355232