DERS ADI

: ALMANCA ÖĞRET. YAKLAŞIMLAR II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 2006 ALMANCA ÖĞRET. YAKLAŞIMLAR II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca öğretiminde kullanılan iletişimsel yaklaşım (Kommunikative Methode), kültürler arası yaklaşım (Interkultureller Ansatz), Bilişsel Öğrenme(Kognitive Methode), gibi güncel yöntemler gibi temel yaklaşımların, yöntem ve tekniklerin ele alınması, incelenmesi ve bunların uygulama örneklerinin sunulması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı Dil Öğretimi ile ilgili çağdaş, yöntem ve teknikleri tanımlayabilme.
2   Yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilmektedir.
3   Birbirinden farklı olan yaklaşımları ayırt edebilme.
4   Ders kitabı ve yaklaşımlar arasındaki yöntem ilişkisini anlayabilme ve analiz edebilme.
5   Farklı yaklaşımlara göre uygulama örnekleri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişimsel Yönteme Giriş (Kommunikative Didaktik)
2 İletişimsel Yönteme (Kommunikative Didaktik/ (Pragmatisch-funktionales Konzept))
3 İletişimsel Yönteme (Kommunikative Didaktik/ (Pragmatisch-funktionales Konzept))
4 İletişimsel Yönteme (Kommunikative Didaktik)göre ders kitabı incelenmesi
5 İletişimsel Yönteme (Kommunikative Didaktik) ders işleme örnekleri, alıştırmalar ve ders konusu hazırlama
6 Kültürlerarası Yaklaşım Giriş (Interkultureller Ansatz)
7 Kültürlerarası Yaklaşım Giriş (Interkultureller Ansatz)
8 Ara Sınav
9 Kültürlerarası Yaklaşım (Interkultureller Ansatz) uygun ders kitabı incelenmesi
10 Kültürlerarası Yaklaşım (Interkultureller Ansatz) göre ders işleme örnekleri, alıştırmalar ve uygun ders konusu hazırlama
11 Alternatif Yöntemler (Alternative Methoden)
12 Alternatif Yöntemler (Alternative Methoden)
13 Yapılandırmacı Yaklaşım (Postkommnunikative Methoden. Konstruktivismus)
14 Yapılandırmacı Yaklaşım (Postkommnunikative Methoden. Konstruktivismus) ders örnekleri Almanca ders Yöntemlerinin karşılaştırılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Neuner, Gerhard/Hunfeld, Hans: Methoden des fremdsprachlichen Unterichts. Fernstudieneinheit 4.
Langenscheidt, 1998.
- Heyd Gertraud: 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht(DaF), Ein Arbeitsbuch
Kognition und Konstruktion , narr studienbücher, Tübingen.
- Konu alanı ders kitapları
- Koeppel Rolf: 2010. Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik,Bildung medien. Kommunikation, Bern/Schweiz
- Heyd Gertraude :1991. Deutsch lehren, Grundwissen für den Unterricht als Fremdsprache, Verlag
Moritz Diesterweg, Frankfurt am Main.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

interaktif- bireysel- ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Ödev hazırlama 6 2 12
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555
ÖK.245445
ÖK.344454
ÖK.444444
ÖK.555555