DERS ADI

: SEÇMELİ I (DİNLEME VE ANLAMA I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 3015 SEÇMELİ I (DİNLEME VE ANLAMA I) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

B1-B2(C1) düzeylerine göre Dinleme anlama Becerisini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   dinleme metinlerini anlayabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir;
2   dinleme metinlerine göre yazılı not alabilir;
3   dinlediğini sözlü ve yazılı olarak yansıtabilir;
4   dinleme metinlerini ağırlık derecelerine göre değerlendirebilir;
5   görev ve alıştırmaları dinleme metinlerine göre analiz edebilir;
6   seçilmiş Almanca lehçelerini tanımlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tatil konulu dinleme metinleri(1. Yarıyıl tatil/ boş zaman; serbest konuşma)
2 Dinleme metni benim şehirim (1. yarıyıl- konuşmaya yönelik konular); kısa bir sunum hazırlığı ve sunumu
3 Kısa sunumlar benim şehrim sunumu (dolaylı anlatım, dilek kipi )
4 Okul sistemi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler; poster hazırlığı Türk- Alman okul sistemi kısa sunum (konuşma, ülke bilgisi)
5 Almanyada Üniversite Eğitimi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler; (örn: Sorabistik)
6 Almanya da Üniversite Eğitimi konusuna ilişkin dinleme metinleri/ dinleme-görsel metinler;(örn: Science Slam); slamın oluşturulması
7 Dinleme metinleri: alıştırma tipolojileri-konuya uygun seçilmiş ders kitabı ve dinleme materyali ile dinleme metinlerini ve alıştırmaları analiz edebilme
8 Konu tekrarı
9 Ara Sınav
10 Avrupa/ EU (Avrupa para birimi) konusuna ilişkin dinleme görsel metinleri
11 Lehçeler (seçilmiş lehçeler ve dinleme örnekleri, fonetik özellikler)
12 Dinleme metni. Haberleri anlama, özetleme, tekrar verebilme (güncel haberler)
13 Dinleme metni. Haberleri anlama, özetleme, tekrar verebilme (güncel haberler)
14 Dinleme metni: şarkılar ve şiirler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahlhaus, Barbara (2002): Fertigkeit Hören. Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache und Germanistik. Berlin: Langenscheidt.
- Hegyes, Katalin; Schmidt, Roland; Szalay, György (1997): Hörfelder. Hörverstehensprogramm für die Mittelstufe. Training zum selektiven, kursorischen und detaillierten Hören mit Aufgaben, Texttranskriptionen und Lösungen. Ismaning: Hueber.
- Kühn, Peter (1996): Hörverstehen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Theoretische Fundierung und unterrichtliche Praxis. Frankfurt/M., Berlin, Bern u.a.: Peter Lang.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Plenum çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışmaları, kısa sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 2 26
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Ödev hazırlama 0
Sunum hazırlama 0
Diğer (lütfen belirtiniz) 0
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135223331222
ÖK.235223331222
ÖK.335223331222
ÖK.435223331223
ÖK.535224441335
ÖK.635254551335