DERS ADI

: ALMAN EDEBİ. KONU VE MOTİFLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 4021 ALMAN EDEBİ. KONU VE MOTİFLER ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HALUK ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ortaçağ Alman edebiyatından günümüze kadar olan süreçte seçme edebi motiflerin çeşitli eserlerdeki, yazar, eser ve çağ çerçevesinde ele alınması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebi eserlerin temelini oluşturan kavramları öğrenebilir
2   Konu, motif, Sembol özelliklerini kavrayabilir
3   Eserlerde değişmeceli, sembolik kullanımları algılayabilir
4   Farklı zaman ve yazarlar tarafından kullanılan motifleri inceleyebilir
5   Edebi eserde konu-motif-sembol araştırması yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grundbausteine der literarischen Werke
2 Die Begriffe: Stoff, Thema, Symbol und Motive
3 Das Symbol der Klasik und das Unbewußte
4 Das dichterisce Bild, der symbolische Kosmos der Dichtung
5 Symbolsprache der Grimmschen Märchen
6 Themen: Abend, Abendteuer, Abgrund, Androgynie
7 Themen: Angst, Antigone, Apokalyse, Arbeiter, Arkadien
8 Ara Sınav
9 Themen: Begrenzung-Freiheit, Blaueblume, Berg
10 Themen: Bruderkonflikt, Dekadenz, Einsamkeit, Eros
11 Themen: Elektra, Faustus, Fortuna, Freundschaft, Suche
12 Themen: Garten, Fenster, Herz, Insel, Iphigenie, Jude,Traum, Wanderer
13 Themen: Krankheit, Landschaft, Licht, Liebe Luzifer See, Stadt
14 Themen: Macht, Metamorphose, Nacht, Prometheus Schloss,
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Horst S. und Ingrid Daemrich: Themen und Motive in der Literatur. Francke Verlag,
Tübingen 1987
- Elisabeth Frenzel: Stoffe der Weltliteratur; Gero von Wilpert: Sachwörterbuch der
Literatur. Kröner Verlag Stuttgart 1983
- Hermann Pongs: Das Bild in der Dichtung, Voruntersuchungen zum Symbol. Marburg
1973
- Otto F. Best: Handbuch literarischer Fachbegriffe, Definitionen und Beispiele. Fischer
Verlag, Frankfurt am Main 1999
- Hermann Glaser: Literatur des 20. Jahrhunderts in Motiven. Band I: 1870 bis 1918. Beck,
München 1988

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, bireysel/grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

haluk.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1423315323
ÖK.232434325334
ÖK.342443334442
ÖK.4343224422
ÖK.542443334442