DERS ADI

: GK SEÇ. II (KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-ALMAN EĞİTİM FELSEFESİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4014 GK SEÇ. II (KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-ALMAN EĞİTİM FELSEFESİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk ve Alman eğitim tarihinde ve eğitim kültüründe süreç içinde gelişen eğitim felsefesi yaklaşımlarının, her iki toplumun eğitim kültürü sisteminde iz bırakan eğitim felsefecilerinin ve güncel Türk-Alman eğitim felsefesi yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak irdelenerek öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk ve Alman eğitim tarihini öğrenir.
2   Türk ve Alman eğitim kültüründe süreç içinde gelişen eğitim felsefesi yaklaşımlarını öğrenir.
3   Her iki toplumun eğitim kültürü sisteminde iz bırakan eğitim felsefecilerini tanır ve onların eğitime yönelik yaklaşım ve görüşlerini bilir.
4   Güncel Türk-Alman eğitim felsefesi yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı eğitimin ve eğitim felsefesinin amaçları ve yararları
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi
3 Karşılaştırmalı eğitimde ve eğitim felsefesinde yeni yaklaşımlar
4 Türk eğitim sistemi ve felsefesi
5 Aynı konunun devamı
6 Alman eğitim sistemi ve felsefesi
7 Aynı konunun devamı
8 Ara Sınav
9 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
10 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
11 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
12 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
13 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
14 Öğrencinin hazırladığı multimedyal ders sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Aytaç, Kemal, Federal Almanya'da Okul Sistemi. Ankara: Turhan Kitabevi, 1979.
- Baumann, U./U. Lenhart/A. Zimmermann (Yay.): Vergleichende Erziehungswissenschaft. Wiesbaden: Akademische Verlagsgesellschaft, 1981.
- Büyükdüvenci, Sabri: Eğitim Felsefesine Giriş, Siyasal Kitabevi Yayınları. Ankara 2001.
- Balcı, Ali (2007), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A Yayınları, Ankara.
- Demirel, Özcan (1994), Karşılaştırmalı Eğitim, Usem Yayınları, Ankara.
- Ergün, Mustafa (1985), Karşılaştırmalı Eğitim, İnönü Üniversitesi Yayınları, Malatya.
- Maximilian Stangier: Wilhelm von Humboldt-Bildungsphilosophie und Menschenbild, Grin, Norderstedt 2010.
- Topses, Gürsen. Eğitim Felsefesi Temel Sorunları, Dayanışma Yayınları. Ankara 1982.
- Pongratz, Ludwig; Wimmer, Michael; Nieke, Wolfgang: Bildungsphilosophie und Bildungsforschung, Janus Software Projekte GmbH, Bielefeld 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma-sunum, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selma.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 45 45
Diğer (Yazılım Programları Yükleme ve Kullanma) 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14512343
ÖK.24512343
ÖK.34512343
ÖK.44512343