DERS ADI

: SEÇMELİ III (DİL KÜLTÜRÜ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 4019 SEÇMELİ III (DİL KÜLTÜRÜ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HALUK ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dil ve kültür arasındaki diyalektik ilişki; dilin kültürel boyutlarının ve yapısının irdelenmesi; bireyin ses, duygu ve düşünce dünyasını oluşturan anadilin kültürel görevleri; Anadilini doğru kullanmanın ve yabancı dil öğrenmenin gerekliliğine işaret ederek, kültürel zenginlik bilincinin oluşturulması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçeyi güzel ve doğru kullanmayı öğrenebilir
2   Türkçenin ve yabancı dilin kültürel önemini kavrayabilir
3   Kültürlerarası diyalog için yabancı dilin gereğini bilebilir
4   Kültürün dile ve konuşmaya olan etkisini algılayabilir
5   İnsan ve dil, dil ve düşünce, dil ve kültür arasındaki yakın ilişkiyi kavrayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sprache und Kultur
2 Kültür Kavramı ve Kuramı
3 Küreselleşme sürecinde Ulusal Dil - Yabancı Dil
4 Der Einfluss der Kultur auf Sprache und Gespräche
5 Türkçe nin Güncel Sorunları
6 Fremdwörter, Anglizismen und Dialekte in der Sprache
7 Mißverständnisse. Konfliktarten im literarischen Dialog
8 Ara Sınav
9 İnsan ve Dil
10 Dil ve Gerçek
11 Dil ve Düşünce
12 Die Logik der Sprache
13 Die Poesie der Sprache
14 Kanzleisprache ,wie Wörter wandern
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Gesine Schiewer: Der Dialog der Kulturen als Problem einer interkulturellen Kommunikationskultur. In: Ernest W. B.Hess-Lüttlich (Hrsg.): Empathie und Distanz. Peter Lang Verlag der Wissenschaften, Frankfurt 2009
- Ernest W. B.Hess-Lüttlich: Mißverständnisse. Konfliktarten im literarischen Dialog. In: Ernest W. B.Hess-Lüttlich (Hrsg.): Kommunikation und Konflikt. Peter Lang Verlag der Wissenschaften, Frankfurt 2009
- Hüseyin Sesli: Muhteva Bakımından Dil ve Gerçek, Atatürk Üniversitesi Basımevi, Erzurum 1968 - Haluk Özcan: Küreselleşme sürecinde Ulusal Dil Yabancı Dil ve Farklı Türlerde Kültürlerarası içerikli Metinler Üzerine Düşünceler. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 54-69, sayı 24, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 2008.- Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür. Remzi Kitapevi, İstanbul 1985- Şükrü Haluk Akalın: Türkçenin Güncel Sorunları.
http://turkoloji.cu.edu.tr/DIL%20SORUNLARI/02.php (Erişim 2011)- Cahit Kavcar: Türkçenin Güncel sorunları (Erişim 2010)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, multimedial anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

haluk.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1352242
ÖK.2555344532
ÖK.335553443322
ÖK.422451235332
ÖK.534324453