DERS ADI

: ALAN SEÇ VI ( İLETİŞİM VE DİL )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4023 ALAN SEÇ VI ( İLETİŞİM VE DİL ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TALAT AKASLAN

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarında, iletişim kavramı hakkında farkındalık yaratmak, değişik iletişim teorileri ve dilin bu teorilerdeki yeri ve işleviyle ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim kavramını tanımlayabilme.
2   Seannon-Wevar iletişim modeli ve iletişim şemasının öğelerini kavrayabilme.
3   R. Jakobson u ve iletişim şemasının öğelerini kavrayabilme.
4   Dilin iletişim işlevlerini kavrayabilme.
5   Değişik iletişim modelleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişimin tanımı
2 İletişimi oluşturan öğelerin tanımı
3 Dilin tanımı
4 Dil ve dilyetisi farkı
5 İleti nedir
6 Alcı-verici düzlemi
7 Dilin işlevleri, dilin iletişim işlevi
8 Ara sınav
9 Gönderge nedir
10 Kanal nedir
11 Kod nedir
12 Seannon-Wevar iletişim modeli
13 Seannon-Wevar iletişim modeli
14 R. Jakobson u ve iletişim şeması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bahman, C., Lidenfeld, J. et Simonin, J. (2003) Langage et Communications Sociales, Paris : Hatier-Credif.
Baylon, C. (2002) Sociolinguistique, Société, Langue et Discours, Paris : Nathan
Ducrot, O. (1985) Dire et ne pas dire, principes de sémantique linguistique, Paris : Herman.
Ducrot, O. (1989) Le dire et le dit, Paris : Les éditions de minuit.
Ducrot, O. et Schaeffer, J.M. (1999) Nouveau dictionnaire encyclopédique des sciences du langage, Paris : Editions du Seuil.
Hagège, C. (1985) L Homme de Paroles, Paris : Fayard.
Kerbrat-Orecchioni, C. (2001) Les actes de langage dans le discours, théorie et fonctionnement, Paris : Nathan.
Martinet, A. (1989) Fonction et Dynamique des Langues, Paris : Armand Colin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik yüzyıllara ait yazarlardan seçilmiş örnekler üzerinde tartışma, değerlendirme ve yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1533333
ÖK.2533333
ÖK.3533333
ÖK.4533333
ÖK.5533333