Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT HATİCE İREM KIZILASLAN |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu ders, İngiliz Dilinin yapısal ve iletişimsel özelliklerini Türkçe'nin yapısal ve iletişimsel özellikleri ile karşılaştırmalı olarak incelemeye, İngilizce yazılmış bir metni Türkçe'ye aktarmaya ve bu süreci İngilizce öğretimi sürecine etkin bir biçimde yansıtmaya odaklanmaktadır. Bu dersin amaçlarının başında, çevirinin temel kavram ve tekniklerini farklı metin türlerinden örneklerle açıklamak ve uygulamak yer alır. Diğer bir amaç, dilden dile aktarım yoluyla edinilen bilgilerin İngilizce öğretimi sırasında kullanım yöntem ve tekniklerini öğrencilere kazandırmaktır. Bu ders, ayrıca, öğrencilere genel bir dil bilinci vermeyi, ileriki meslek yaşamlarında karşılaşacakları sorunları daha kolay çözebilme ve kendi başlarına düşünce üreterek eğitim-öğretim sürecini daha verimli kılabilme becerisi kazandırmayı da amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notları, muhtelif çeviri metinleri |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders öncesi ödev olarak verilmiş metinlerin ders içinde tüm sınıf tarafından birlikte tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr.Gör.Dr. Tarkan KAÇMAZ, tarkan.kacmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi-Salı-Çarşamba 15:30-16:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|