DERS ADI

: ANLATIM BECERİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YİÖ 2009 ANLATIM BECERİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin güncel ve evrensel konuları yabancı dilde tartışmaları ve bu konular hakkında kendilerini ifade etmeleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tartışma konularının yalnızca tartışmaya yönelik materyal değil,aynı zamanda öğrencilerin yaşamlarında örnek ve kaynak teşkil edecek öğeleri içermesi.
2   Tartışılan konuların yabancı dil eğitimine katkısı olabilecek alanlardan seçilmesi.
3   Öğrencilerin tartışılan her konuyu cümle yapısı, deyimler ve kelime hazinesi açısından da inceleyerek kendilerini İngilizcede ifade becerilerini geliştirmeleri
4   Öğrencilerin konuların sunumunda en uygun öğretim stratejilerini ve tekniklerini öğrenmeleri.
5   Tartışılan konuların ulusal ve uluslar arası değerleri içermesi ve öğrencilerin bu değerler hakkında bilgi sahibi yapılması.
6   Öğrencilere ikili veya üçlü gruplar halinde tartışma eğitimini uygulamalarının öğretilmesi. Böylelikle sınıfta ders verme becerilerine sahip olmaları.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve içeriği ile ilgili bilgilendirme
2 Gruplar oluşturma.Her gruba sunumunu yapmak istedikleri bir proje seçiminde rehberlik yapma.
3 Sunumların başlaması.İlk sunum:Mass-media(Kitle iletişimi)
4 Generation gap(Nesil farkı)
5 Honour Killing(Töre Cinayeti)
6 Environmental Pollution(Çevre Kirliliği)
7 Ortak sınıf çalışması.Sınıfta problem çözme etkinliği(seçilen herhangibir konu hakkında)Örneğin: The Turkish Education System(Türk Eğitim Sistemi)
8 Ara Sınav
9 The effects of genetically modified food(Genetiği değiştirilmiş yiyecekler)
10 The use of nuclear sources to produce electricity and energy(Nükleer kaynakların elektrik ve enerji üretiminde kullanımı )
11 Endangered languages(Kaybolma tehlikesi içinde olan diller)
12 The advantages and disadvantages of technology. (Teknolojinin avantajları ve dezavantajları)
13 The comparison of Turkish and British Cultures(Türk ve İngiliz Kültürlerinin karşılaştırması)
14 Women s Liberation(Kadın Özgürlük Hareketi)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Longman First Certificate Coursebooky Roy Kingsbury,güncel ve uluslararası konuları kapsayan tartışma konuları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sözlü sınav, proje sunumları,sınıf içi katılım

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayfer.onan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 18 18
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1324552554
ÖK.2414544444
ÖK.3234551453
ÖK.4145534234
ÖK.5455534133
ÖK.6455534233