DERS ADI

: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YİÖ 2011 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HATİCE İREM KIZILASLAN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

1 Öğrencilerin dil öğretiminde teknolojiden faydalanmayı öğrenmeleri, bu teknolojileri tanıyıp kullanabilmeleri

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini kavrayabilme
2   Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı bilgisi
3   Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi bilgisi
4   Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi bilgisi
5   Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi bilgisi
6   Eğitim yazılımlarının incelenmesi bilgisi
7   Çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerini değerlendirebilme
8   . İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkelerine ilişkin araştırmalar bilgisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İşitsel Görsel Materyallerin Dil Öğretiminde Kullanımı
3 İşitsel Görsel Materyallerin Dil Öğretiminde Kullanımı
4 Ders Kitabı Değerlendirmede Yaklaşımlar
5 Ders Kitabı Değerlendirme Kriterleri
6 Ders Kitabı Değerlendirme Kriterleri
7 Ders Kitabı Modeli Geliştirme
8 Ara Sınav
9 İnternetin Dil Öğretiminde Kullanımı
10 İnternetin Dil Öğretiminde Kullanımı
11 Dillerin Uzaktan Öğretimi
12 Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi
13 Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi
14 Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö., Seferoğlu, S. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (5. Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Acar, A. (2006). Designing an Effective ELT Primary School Textbook Model By Means of Evaluating The Primary School ELT Textbooks: A Sample in the Designated Group and Context. Unpublished PhD Thesis.
Acar, A. (2007). Teaching Languages from a Distance Through Multipoint Videoconferencing. Foreign Language Annals Vol 40. No.2 pp: 311-319.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmet.acar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Ödev hazırlama 1 15 15
Sunum hazırlama 1 8 8
Vize sınavı 1 1 1
Final sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1143555534
ÖK.2253545525
ÖK.3142455435
ÖK.4252454534
ÖK.5343554425
ÖK.6252544534
ÖK.7354555444
ÖK.8243444534