DERS ADI

: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 2008 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2   Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkelerini anlayacaklardır.
3   Öğretim Sürecinde Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
4   Öğretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5   Projeksiyon makinesinin ayarlarını ve özelliklerini öğrenecekler.
6   Projeksiyon makinesini kullanabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
2 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri
3 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel-İşitsel Araçlar)
4 Öğrenci Sunumları
5 Öğrenci Sunumları
6 Öğrenci Sunumları
7 Öğrenci Sunumları
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları
10 Öğrenci Sunumları
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde İnternet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
Akpınar, Yavuz (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara Anı Yayıncılık.
Aktaş, Yaşare (2002). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
Courter, G., & Marquis, A. (1998). Bilgisayar öğrenim kılavuzu. (Özgün adı: The learning guide to computers. Alameda, CA: Sybex Inc. 1997. Türkçe basım editörü: Dr. Cahit Akın, Çev: Özel Bağcı). İstanbul: Alfa/Basım Yayım Dağıtım.
Kalbag, Asha (1997). Dünyayı saran ağ: WWW. (Çeviri: Selma İkiz) Tubitak Popüler Bilim Kitapları. Ankara: TUBİTAK.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım ve Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1223
ÖK.233
ÖK.343
ÖK.4223
ÖK.54
ÖK.64