DERS ADI

: GK-SEÇMELİ I(DÜŞÜNCE VE UYGARLIK TARİHİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 2002 GK-SEÇMELİ I(DÜŞÜNCE VE UYGARLIK TARİHİ) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tarihsel süreçte yaşamış uygarlıkların dünya uygarlık tarihine katkılarının öğrenilmesi ve bu bilgiler bağlamında geçmiş uygarlıklar hakkında çıkarımlarda bulunması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygarlığımızın temellerini açıklar.
2   Uygar toplumun doğuşunu kavrayacak
3   Dünya toplumlarının uygarlığa olan katkılarını açıklayacak
4   Toplumların uygarlıklar arasındaki yerini açıklayacak
5   Uygarlığın geçirdiği evreleri kavrayacak
6   İnsanlığın geçirdiği, düşünce, bilim ve teknoloji aşamalarını kavrayacak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mezopotamya medeniyetinin doğuşu ve gelişimi
2 Mısır medeniyetinin doğuşu ve gelişimi
3 Yunan uygarlığının doğuşu ve gelişimi
4 Helen ve Roma uygarlıkları
5 Tek tanrılı dinsel inançların doğuşu
6 Ortaçağda Avrupa
7 Ortaçağda İslam dünyası
8 Ara Sınav
9 Rönesans çağı
10 Coğrafya keşifleri ve sonuçları
11 Aydınlanma çağı
12 Fransız ve Amerikan ihtilalleri ve sonuçları, Sanayi devrimi
13 Sömürgecilik
14 I.ve II. Dünya savaşları. Nedenleri ve sonuçları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

McNEİL, William H.; Dünya Tarihi , (Çev.: A. Şenel), Ankara 2002, İmge Kitapevi
TANİLLİ, Sever, Uygarlık Tarihi , İstanbul 2004, Adam yayınları
SARICA, Murat, 100 Soruda Siyasi Düşünce Tarihi İstanbul 1983, Gerçek Yayınevi
ŞENEL, Alaeddin, İlkel Topluluktan Uygar Topluma , Ankara 2001, Bilim ve Sanat Yayınları
TANİLLİ, Sever, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası 1-2-3-4 C , İstanbul 1998, Say yayınları
DAVİS, James, Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz. İnsanın Hikayesi, İstanbul 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61