DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 3007 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kazandırmak. Ülkemizde uygulanmakta olan matematik dersi öğretim programının temel felsefesini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Matematik öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
3   Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
4   İlköğretim matematik dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
5   Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiğin konusu nedir
2 Matematik öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
3 Matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
4 Matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
5 Matematik öğretiminde kullanılan stratejiler
6 Matematik öğretiminde kullanılan stratejiler
7 Çoklu zeka kuramı ve matematik öğretimindeki yeri
8 Ara Sınav
9 İşlemsel ve kavramsal öğrenme
10 Matematik dersi öğretim programının temel kavramları
11 Öğrenme alanları ve alt öğrenme alanları
12 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
13 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
14 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elementary and middle school mathematics, J.A. Van de Walle, Pearson.
Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik öğretimi, M. Altun, Aktüel.
Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr
sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 3 4 12
Proje
Sunum hazırlama
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555225
ÖK.2355555555535
ÖK.355555534534
ÖK.435355523
ÖK.555523