DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 3008 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Öğrencilere problemlerin çözümünde kullanılan süreci ve stratejileri kazandırmak. Ders planı ve etkinlik hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususların kavranmasına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Her öğrenme alanıyla ilgili olarak rutin ve rutin olmayan problemler hazırlayabilecektir
2   Problemleri aşamalı bir şekilde çözebilecektir.
3   Rutin olmayan problemleri uygun stratejileri kullanarak çözebilecektir.
4   Ders planı hazırlayabilecek ve bunu uygulayabilecektir.
5   Herhangi bir öğrenme alanına yönelik olarak farklı düzeylerde etkinlik hazırlayabilecektir.
6   Öğrenci çalışmalarını değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Problem nedir
2 Problem çeşitleri
3 Problem çözme süreci
4 Problem çözme stratejileri ve uygulaması
5 Problem çözme stratejileri ve uygulaması
6 Problem çözme stratejileri ve uygulaması
7 Problem çözme stratejileri ve uygulaması
8 Ara Sınav
9 Öğrenme alanlarıyla ilgili ders planı hazırlama
10 Öğrenme alanlarıyla ilgili ders planı hazırlama
11 Öğrenme alanlarıyla ilgili ders planı hazırlama
12 Öğrenme alanlarıyla ilgili ders planı hazırlama
13 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Proje tabanlı öğrenme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elementary and middle school mathematics, J.A. Van de Walle, Pearson.
Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik öğretimi, M. Altun, Aktüel.
Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 6 3 18
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.124332
ÖK.22534
ÖK.32534
ÖK.42512
ÖK.525125
ÖK.6253