DERS ADI

: MB SEÇ. II (SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEG 4002 MB SEÇ. II (SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ) SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; iletişim süreci kapsamında öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal beceri kavramının ne olduğunu bilme, sosyal becerileri sıralayabilme
2   Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki yerini ifade edebilme
3   Günlük yaşamda sosyal beceri eğitimlerini uygulayabilme, başaçıkma yollarını kullanabilme
4   İlköğretim birinci kademelere yönelik verilecek sosyal beceri eğitiminde ailenin yerini belirleyebilme
5   Gelişim dönemleri göz önüne alınarak bir sosyal beceri eğitimi planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Çocukluk ve gençlikte sosyal duygusal gelişim
3 Sosyal beceriler ve sosyal yeterlik
4 İlişki başlatma ve sürdürme becerileri
5 Grupla bir işi yürütme becerileri
6 Duygulara yönelik beceriler
7 Saldırgan davranışlarla baş etme becerileri
8 Ara sınav
9 Stres durumlarıyla başa çıkma becerileri
10 Problem çözme becerileri
11 Okul öncesi öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
12 İlköğretim 1. kademe öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
13 İlköğretim 2. kademe öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları
14 Ortaöğretim ve üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilebilecek sosyal beceri eğitim programları Sosyal beceri eğitimi programlarının etkililiğine dair çalışmaların incelenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Çetin, F. Alpa Bilbay, A. & Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları
Cartledge, G. & Milburn; J: F: (1980). Teaching Social Skills To Children. New York: Pergamon Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51