DERS ADI

: BİLİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLT 3002 BİLİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Geçmişten günümüze kadar olan süreçte, bilimsel çalışmaların temelleri, gelişimi ve bilime katkı sağlamış bilim insanlarını çalışmalarıyla birlikte tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim süreci öğrenilir.
2   Eski Anadolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenilir.
3   Orta Çağ'da Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri öğrenilir.
4   Osmanlı döneminde aritmetik, cebir ve geometri derslerinde kullanılan yöntemler araştırılır.
5   Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatlar karşılaştırılır.
6   Matematik tarihi, önemi ve değeri anlaşılır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski Çağlarda Bilim
2 Yakındoğu medeniyetlerinden günümüze bilimin gelişimi
3 Helen-İyonya Medeniyeti
4 Roma döneminde bilim
5 Ortaçağ Hristiyan Dünyasında Bilim
6 İslam ve Türk dönemlerinde bilim (Doğu Türk-İslam Dünyası dönemi)
7 İslam ve Türk dönemlerinde bilim (Doğu Türk-İslam Dünyası dönemi)
8 Ara Sınav
9 Türk milletinin İslam'a geçişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler
10 Yakın Çağ'da bilim
11 Rönesans ve Bilim; Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı
12 Osmanlılarda Bilim (Modernist ve geleneksel dönemler)
13 Study of Science in near Age and western Yakın Çağ'da bilimsel çalışmalar ve batı dünyası
14 Türkiye Cumhuriyeti dönemi ve Türkiye'de bilim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

RONAN, A.Colin, Bilim Tarihi (çev. Ekmeleddin İHSANOĞLU,Feza GÜNERGUN), Ankara 2005 TÜBİTAK yay.
TOPDEMİR, G.Hüseyin, UNAT, Yavuz, Bilim Tarihi, Ankara 2009 A Pegem yayınları
ADIVAR, Adnan, Osmanlı Türklerinde İlim İstanbul 1982, Remzi Kitapevi
TEKELİ, Sevim. 2007; Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayın, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

project supported teaching, presentation, Face to face and question and answer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1122
ÖK.212
ÖK.312
ÖK.412
ÖK.541
ÖK.64