DERS ADI

: GK SEÇ. II (BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4004 GK SEÇ. II (BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM) SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlköğretim matematik öğretmenliği mesleğine katkı sağlayan farklı yazılımları kullanma becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde bilgisayar kullanımının önemini kavrama
2   Farklı matematik yazılımlarını tanıma ve kullanma
3   Bilgisayar destekli matematik öğretiminde etkinlikler hazırlama
4   Matematik eğitiminde bilgisayar kullanımını takdir etme
5   Bilgisayar kullanarak matematiksel modelleme yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Temel kavramlar (BDE, BDÖ, BDMÖ vb.)
3 Bilgisayarın eğitimde kullanımıyla ilgili terim ve açıklamalar, Bilgisayar destekli eğitimin amaçları Bilgisayar destekli eğitimin üstünlükleri Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları
4 Yaygın bilgisayar destekli öğretim uygulamaları, Geocebir yazılımının arayüzünü tanıma
5 Geogebra yazılımının kullanımı (Geometri)
6 Geogebra yazılımının kullanımı (Matematik)
7 Geogebra yazılımı ile ilgili uygulamalar
8 Ara Sınav
9 BDMÖ ile ilgili örnek uygulamalar
10 BDMÖ ile ilgili örnek uygulamalar
11 Akıllı tahta ve Starboard yazılımı
12 Starboard yazılımı ile ilgili uygulamalar
13 Yazılım değerlendirme ölçütleri
14 BDE'nin etkililiği ile ilgili araştırmalar
15 Yarıyıl Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde İnternet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
Akpınar, Yavuz (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara Anı Yayıncılık.
Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
Courter, G., & Marquis, A. (1998). Bilgisayar öğrenim kılavuzu. (Özgün adı: The learning guide to computers. Alameda, CA: Sybex Inc. 1997. Türkçe basım editörü: Dr. Cahit Akın, Çev: Özel Bağcı). İstanbul: Alfa/Basım Yayım Dağıtım.
Kalbag, Asha (1997). Dünyayı saran ağ: WWW. (Çeviri: Selma İkiz) Tubitak Popüler Bilim Kitapları. Ankara: TUBİTAK.
Milli Eğitim Bakanlığı (1995). Türkiye'de bilgisayar destekli eğitim. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
Şimşek, Nurettin (1998). Öğretim amaçlı bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi: Kavramlar, teknikler, araçlar ve uygulama. Ankara: Siyasal Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları yazılım kullanarak materyal geliştirme biçiminde verilebilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erduranayten@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 10 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.533