DERS ADI

: SEÇ.II (MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 4013 SEÇ.II (MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmen adaylarının öğretimsel süreçte önemli olan ölçme ve değerlendirme ile ilgili becerilerini geliştirmek ve matematik derslerinde nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerine ilişkin pratik uygulama becerilerini geliştirerek kullanmalarını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını kavrma
2   Matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme anlayışını kavrama
3   Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini gerektiğininde uygulayabilme
4   Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme
5   Ölçme ve değerlendirmenin matematik öğretimindeki yerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planının yapılması dersile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş
2 Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları
3 Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri, ilköğretim programında ölçme ve değerlendirme
4 Matematik öğretiminde kullanılan geleneksel ölçme araçları: yazılı yoklamalar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı sınavlar v.b.
5 Geleneksel ölçme araçları ve matematik öğretimine ilişkin örnekleri
6 Geleneksel ölçme araçlarının değerlendirilmesi
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımak için veri toplama yoları: gözlem ve görüşme
8 Ara sınav
9 Performans değerlendirme
10 Performans değerlendirme
11 Öğrenci ürün dosyası ve matematik öğretiminde kullanılması
12 Akran, öz değerlendirme ve grup çalışmalarının değerlendirilmesi
13 Proje ve araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Problem çözme ve değerlendirilmesi; Matematiksel muhakeme ve değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB, ilköğretim Matematik Programı, MEB, Ankara.
Diğer bu alanda yazılmış kitaplar da kaynak olabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, örnek olay teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Final sınavına hazırlık 1 9 9
Vize 1 1 1
Final 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152111
ÖK.25334155
ÖK.3525544155
ÖK.4525444155
ÖK.5524255155