DERS ADI

: MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 3007 MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin meslek seçimi sürecini ve meslek seçimi sürecinde meslek psikolojik danışmanlığının rol ve işlevlerini kavramaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   meslek, iş, mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı kavram bilgisi
2   Meslek seçimin etkileyen faktörleri kavrayabilme
3   Mesleki danışma kuramlarını kavrayabilme
4   Mesleki sınıflandırma sistemini kavrayabilme
5   Eğitim kademelerine göre mesleki rehberlik ve danışma uygulamalarını değerlendirebilme
6   Farklı gruplara yönelik mesleki rehberlik ve danışma uygulamalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Meslek seçimi ile ilgili kavramlar, mesleki rehberliğin ve kariyer danışmanlığının tarihçesi ve gelişimi
2 Kariyer gelişimini etkileyen faktörler
3 Özellik faktör uyumlu kuramlar: Özellik Faktör, İş uyumu kuramı, Holland ın tipoloji kuramı
4 Psikodinamik yaklaşımlar: Psikanalitik, Yaklaşım, Adleriyen Yaklaşım
5 Psikodinamik yaklaşımlar: Roe nun yaklaşımı, Myer Briggs tip teorisi
6 Gelişimsel yaklaşımlar: Ginzberg, Super
7 Gelişimsel yaklaşımlar: Super, Gotfredson
8 Ara sınav
9 Sosyal Bilişsel yaklaşımlar: Krumboltz un kuramı ve Bilgi İşleme Yaklaşımı
10 Kariyer Danışmanlığı Süreci I
11 Kariyer Danışmanlığı Süreci II
12 Kariyer Eğitim programları: İlköğretim I. Ve II. Kademe
13 Kariyer Eğitim programları: Ortaöğretim
14 Farklı gruplarla kariyer danışmanlığı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel.
Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole.
Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, vaka analizi, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve yıl sonu sınavlarına göre değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pzt 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.131111111114
ÖK.231111151411
ÖK.331111111113
ÖK.431111111411
ÖK.534111533343
ÖK.634151532313