DERS ADI

: KURUM DENEYİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4008 KURUM DENEYİMİ ZORUNLU 1 4 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; eğitim kurumlarının psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik deneyimi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanma
2   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini açıklama
3   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini açıklama
4   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alma
5   Çeşitli kurumlarda amaca uygun bir test-dışı tekniği bir gruba uygular, değerlendirir ve sonuçlarını paylaşma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmalarını İnceleme
3 Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün etkinlik alanlarını inceleme
4 Örnek bir rehberlik ve araştırma merkezinin etkinliklerini inceleme
5 İş Kurumu tarafından yürütülen mesleki rehberlik çalışmalarını inceleme
6 Herhangi bir üniversitenin mediko-sosyal merkezinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerini inceleme.
7 Okuldaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulamalarına Katılma
8 Ara sınav değerlendirmesi
9 Okul psikolojik danışmanı ile birlikte okul programının öngördüğü rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının yürütülmesi
10 Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi.
11 Uygulanabilecek testlerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi
12 Uygulanabilecek test-dışı tekniklerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi.
13 Test-Dışı Teknik Uygulaması, Amaca uygun bir test-dışı tekniğin seçilerek bir gruba uygulanması, Uygulama sonuçlarının birtakım istatistiksel tekniklerle analiz edilerek değerlendirilmesi, Uygulama sonuçlarının rapor edilmesi ve ilgililerle paylaşılması
14 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının incelenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, B. (2009). Rehberlik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asliuzbas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.113131355155
ÖK.212112211513
ÖK.312112211513
ÖK.412112211513
ÖK.512122211513