DERS ADI

: ESKİ TÜRK EDEBİYATI - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 1502 ESKİ TÜRK EDEBİYATI - II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

XIII. yy Türk Edebiyatının Orta Asya, Azeri ve Anadolu sahalarındaki gelişimini kavratmak, Tasavvufa bağlı oluşan edebi geleneği bu yüzyılda temsil eden şahsiyetlerle eserlerini öğretmek, Eski Türk edebiyatının sevdirilmesini sağlamak ve bunun milli kültürümüzün bir parçası ve kazanımlarının fazla olduğu bilincinin oluşturulmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   XIII. Yy. Türk edebiyatının sahalara göre gelişimini kavrayabilme ve dönemin ürünlerini tanıyabilme
2   Tasavvufun XIII. Yy.daki temsilcilerini, eserlerini ve edebi değerlerini kavrayabilme
3   Mevlana ve Yunus Emre yi fikri ve edebi açıdan tanıyabilme ve eserlerini edinilen birikimle inceleyebilme
4   XIII. Yy. Türk edebiyatının sahalara göre özelliklerini ve şahsiyetlerini değerlendirebilme, edebi metinleri türlere göre tasnif edebilme
5   XIII. Yy. Türk edebiyatının manzum ve mensur edebi metinleri okuyup yorumlayabilme
6   Bu erken dönem şairlerini ve eserlerini yakından tanıyarak gelecek yüzyılların daha iyi anlaşılması için kendisini hazırlayabilme ve öğretmen olduğunda, öğrendiklerini aldığı metotla öğrencilerine aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı, Genel Çerçeve
2 Orta Asya Sahası (Siyasi-Sosyal ve Edebi Görünüm)
3 Azeri Sahası (Siyasi-Sosyal ve Edebi Görünüm)
4 Anadolu Sahası (Siyasi-Sosyal ve Edebi Görünüm)
5 Tekke ve Tasavvuf Edebiyatı
6 Mevlâna Celaleddin-i Rumi
7 Mevlâna Celaleddin-i Rumi, Mesnevi
8 Ara sınav
9 Sultan Veled ve Şeyyad Hamza
10 Yunus Emre
11 Yunus Emre, Divanından Seçmeler
12 Yunus Emre, Divanından Seçmeler
13 Yunus Emre, Risaletün-Nushiyye den
14 Dönemin Nesir Örneklerinden: Fütüvvetname
15 Finalş sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Genç, İlhan; Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Giriş, İzmir, 2008
Banarlı, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971;
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
E.J.W. Gibb; Osmanlı Şiiri Tarihi, C. I-II, Ankara 2000;
Kocatürk, V. Mahir; Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 1964
Kortantamer, Tunca; Eski Türk Edebiyatı- Makaleler, Ankara 1993;
Köprülü Fuat; Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 1980;
Levend, Agâh Sırrı; Türk Edebiyatı Tarihi-1. Giriş, Ankara 1988;
Mengi, Mine; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, 1997.
Saraç, Yekta; Eski Türk Edebiyatına Giriş, AÖF Yayınları, Eskişehir, 2009.
Şentürk, Ahmet Atilla; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları 2007.
Türk Dünyası El Kitabı (Edebiyat), C. 3, Ankara 1992.
VIII-XIII. Yüzyıllar Türk Edebiyatı, AÖF Yayınları, Eskişehir, 2011.
Ayrıca genel ve mesleğe dönük bütün ansiklopediler, değişik yazarlarca yazılmış bütün edebiyat tarihleri, adları yukarıda yazılı şairlerin manzûm ve mensûr bütün eserleri, onlar etrafında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri, onlar hakkında yazılmış en son makaleler ve sunulan bildiriler ile diğer yayınlar, kütüphanelerde bulunan onlara ait orijinal veya kopya edilmiş eserlerden yararlanılabilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655