DERS ADI

: ESKİ TÜRK EDEBİYATI III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2501 ESKİ TÜRK EDEBİYATI III ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

XIV. yy Türk Edebiyatının Orta Asya, Azeri ve Anadolu sahalarındaki gelişimini kavratmak, yüzyıl içinde oluşan edebi geleneği temsil eden şahsiyetlerle eserlerini öğretmek, edebi görünüm içinde yer alan eserlerin Türk kültürü içinde yeri ve önemini tanımasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   XIV. Yy. Türk edebiyatının sahalara göre gelişimini belirleyebilme ve yazılan ürünleri tasnif edebilme
2   Divan edebiyatını hazırlayan sebepleri ve kuruluş sürecinde etkili olan faktörleri kavrayarak bu edebi geleneğin yüzyıl içindeki gelişimini değerlendirebilme
3   Türklerin Divan edebiyatı türleri arasına dâhil ettiği Tuyuğ örneklerinin bu asırdaki yoğunluğunu kavrayarak İslam öncesi edebi gelenekle olan bağlantılarını kurabilme
4   XIV. Yy. Türk edebiyatının sahalara göre özelliklerini ve şahsiyetlerini değerlendirebilme, edebi metinleri türlere göre tasnif edebilme
5   XIV. Yy. Türk edebiyatıyla ilgili manzum ve mensur edebi metinleri okuyup yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Divan edebiyatının oluşumu, kaynaklar, tür ve şekiller
2 Divan Edebiyatı
3 Hoca Dehhani
4 XIV.YY. Orta Asya Sahası Türk Edebiyatı Siyasi, Sosyal ve Edebi Görünüm
5 XIV.YY. Azeri Sahası Türk Edebiyatı Siyasi, Sosyal ve Edebi Görünüm
6 Seyyid Nesimi
7 Kadı Burhaneddin
8 Ara sınav
9 XIV.YY. Anadolu Sahası Türk Edebiyatı Siyasi, Sosyal ve Edebi Görünüm
10 Gülşehri, Âşık Paşa
11 Hoca Mesud, Kadı Mustafa Darir
12 Ahmedî
13 Ahmedî
14 XIV. Yy.da Nesir
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Genç, İlhan; Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Giriş, İzmir, 2008
Banarlı, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971;
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
E.J.W. Gibb; Osmanlı Şiiri Tarihi, C. I-II, Ankara 2000;
Kocatürk, V. Mahir; Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 1964
Kortantamer, Tunca; Eski Türk Edebiyatı- Makaleler, Ankara 1993;
Köprülü Fuat; Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 1980;
Levend, Agâh Sırrı; Türk Edebiyatı Tarihi-1. Giriş, Ankara 1988;
Mengi, Mine; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, 1997.
Saraç, Yekta; Eski Türk Edebiyatına Giriş, AÖF Yayınları, Eskişehir, 2009.
Şentürk, Ahmet Atilla; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları 2007.
Türk Dünyası El Kitabı (Edebiyat), C. 3, Ankara 1992.
XIV-XV. Yüzyıllar Türk Edebiyatı, AÖF Yayınları, Eskişehir, 2011.
Ayrıca genel ve mesleğe dönük bütün ansiklopediler, değişik yazarlarca yazılmış bütün edebiyat tarihleri, adları yukarıda yazılı şairlerin manzûm ve mensûr bütün eserleri, onlar etrafında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri, onlar hakkında yazılmış en son makaleler ve sunulan bildiriler ile diğer yayınlar, kütüphanelerde bulunan onlara ait orijinal veya kopya edilmiş eserlerden yararlanılabilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555