DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4507 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk Dili ve Edebiyatının temel kavramlarını dikkate alarak, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bunlara en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanmayı öğretebilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel eğitim anlayışıyla çağdaş eğitim anlayışlarını karşılaştırabilme, farklarını kavrayabilme ve açıklayabilme.
2   Öğrencilerin farklı zekâ, ilgi ve özelliklerine uygun öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirme becerisi kazanabilme.
3   Öğretmenlik mesleğine ilişkin öğrendiği bilgilerle alan bilgilerini bütünleştirebilme, açıklayabilme ve uygulayabilme.
4   Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarındaki metinleri, öğretim yöntem ve teknikleriyle bütünleştirerek açıklayabilme, yorumlayabilme ve öğrencilere öğretebilme.
5   Türk dili ve edebiyatının temel kavramlarını dikkate alarak, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bunlara en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
6   Eğitim bilimlerinin farklı alanlarındaki ve Türk Dili ve Edebiyatı hakkındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için eğitim materyalleri hazırlayabilme
7   Çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını, öğrencilerin gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilme
8   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet devri edebî faaliyetlerin genel değerlendirilmesi, sahne ve dramatik yazarlık açısından tiyatro edebiyatı ve tiyatronun diğer edebî türlerle ilişkisi.
2 Cumhuriyet devrinde sahne ve tiyatro anlayışı, oyunun sahneye konulmasına dönük teknik bilgiler
3 Oynanacak oyunlar hakkında bilgiler
4 Dekor, kostüm, ışık, ses kullanıma dair teknik bilgiler
5 Seçilen bir aile dramından (R.Nuri-Yaprak Dökümü, vs.)
6 Milli Mücadele dönemini anlatan manzum destanlardan seçilen tabloların canlandırılma çalışmaları (N. Hikmet-Kuva-yi Milliye Destanı)
7 Milli Mücadele dönemini anlatan manzum destanlardan seçilen tabloların canlandırılma çalışmaları (N. Hikmet-Kuva-yi Milliye Destanı ve F. H. Dağlarca-Üç Şehitler Destanı)
8 Ara sınav
9 Milli Mücadele dönemini anlatan manzum destanlardan seçilen tabloların canlandırılma çalışmaları (N. Hikmet-Kuva-yi Milliye Destanı ve F. H. Dağlarca-Üç Şehitler Destanı)
10 1950 den günümüze sahne ve tiyatro anlayışı, oyuncular, tiyatro toplulukları, tiyatro binaları, oyun yazarlığı ve oyunlar hakkında bilgi.
11 Seçilen köy oyunları ve aile Dramları (Necati Cumalı-Susuz Yaz, Nalınlar, Turan Oflazoğlu-Keziban, Nezihe Araz- Bozkır Güzellemesi, Recep Bilginer-Sarı Naciye)nın dekor ve kostüm yardımıyla canlandırma çalışmaları.
12 Yaratıcı metin yazarak, yazılan metinlerden tablolar canlandırma
13 Yaratıcı metin yazarak, yazılan metinlerden tablolar canlandırma-uygulamalı sahne provaları
14 Öğrencilerin yazdıkları farklı türlerdeki metinleri canlandırmaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Prof. Dr. Murat Özbay (2011), Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Ankara: Öncükitap. - Alper Başbay- Seda Odabaş (2012), KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Ankara: Yediiklim Yay.
- Edt. Öğr. Gör. Hasan Can Oktaylar (2011), Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Sınıf Yönetimi, Ankara: Yargı Yay.
-Edt. Bülent Odabaşı, Pratik Eğitim Bilimleri, Ankara: Yetenek Yay.
-Milli Eğitim Bak. Türk Dili ve Edebiyatı 10. sınıf ders kitabı
-Milli Eğitim Bak. Türk Dili ve Edebiyatı 11. sınıf ders kitabı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru cevap, gösterip yaptırma, örnek olay inceleme, beyin fırtınası, işbirlikli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak gelinmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.8555