DERS ADI

: GNK SEÇ-II: GÜNDELİK HAYATIN TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 2008 GNK SEÇ-II: GÜNDELİK HAYATIN TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler bu dersin sonunda Antik Yunan'dan Modern Çağlara kadar geçen insanlık tarihinde oluşan düşünce sistemlerinin kronolojik seyrini, genel özelliklerini ve insanlık tarihine olan etkilerini kavrar.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik Yunan da oluşan düşünce ve felsefi birikimi açıklayabilme
2   Ortaçağ Avrupasında Hıristiyanlığın etkisinde gelişen düşünce yapısını temel özelliklerini sayabilme
3   Ortaçağda Doğu'da İslam etkisi ile oluşan ve Antik Yunan mirasından beslenen düşünce sistemini analiz edebilme
4   Rönesans ve Reform sürecini hazırlayan toplusal koşulları anlatabilme
5   Rönesans ve Reform sürecini hazırlayan toplusal koşulları anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Maveraünnehir'de Düşünce ve Bilim
2 Antik Yunan'da Düşünce: Sokrates, Aristoteles İslam'da Aykırı Ekoller: Batınilik ve Şia
3 Antik Yunan'da Tarih: Herodot, Thukydides Anadolu'da İslam Düşüncesi: Sufi Ekol
4 Helenistik Düşünce İslam'da Tarihçilik: İbn-i Haldun
5 Hıristiyanlığın Etkisi: Roma'da Yeni Düşünce Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Ortaçağ Avrupa'sında Tarih Yazımı
7 Rönesans Ve Reform Süreci
8 Ara Sınav
9 Avrupa'da Aydınlama Çağı
10 Doğu Düşüncesinde Sıçrama: Beytül Hikme ve Çeviriler Çağı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Timuçin, Afşar (2008). Düşünce Tarihi. İstanbul: Bulut Yayınları
2. Whitehead, A. N. (2008). Düşüncelerin Serüvenleri. İstanbul: Külliyat Yayınları
3. Hazard, P. (1999). Batı Düşüncesindeki Büyük Değişme. İstanbul: Ötüken Neşriyat
4. Tekeli, Sevim-Ed. (2007). Müslümanlarda Bilim ve Düşünce Tarihi. Ankara: Nobel Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ismail.buldan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53