DERS ADI

: GNK SEÇ-IV: DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇME METİNLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3058 GNK SEÇ-IV: DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇME METİNLER SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM FEDAİ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Edebiyat öğrencilerinin Türk edebiyatı dışındaki edebiyatlarla bağlarını geliştirmek, dünya edebiyatının önemli temsilcilerinden haberdar olmalarını sağlamak, Türk edebiyatının dünya edebiyatı içindeki yerini doğru değerlendirmelerine katkı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metinler üzerinden Dünya edebiyatının önemli eserlerini kavrayabilme ve açıklayabilme
2   Türk edebiyatı ile Dünya edebiyatı yazarlarının eserlerini karşılaştırabilme.
3   Dünya yazarlarının Türk edebiyatına olan etkilerini belirleyebilme ve metinlerini analiz edebilme.
4   Temel edebiyat kuramlarını, Batılı yazarların incelenen eserleri üzerinde uygulayabilme.
5   Okudukları metinlerden hareketle, edebiyatın işlevi, güncel sorunlara yaklaşımı üzerine fikir yürütebilme.
6   Edebiyatın diğer sanatlar ve disiplinlerle olan ilgisini kavrayabilme, düşüncelerini Türkçeyi düzgün kullanarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ana hatlarıyla Batı Edebiyatının özelliklerinin hatırlatılması Goethe'nin şiirlerinde romantizmin ve Doğu edebiyatının izlerinin sürülmesi
2 Dante nin Rönesans devri İtalyan edebiyatındaki yeri ve İlahi Komedya nın incelenmesi V. Hugo, Sefiller adlı eseri ve Tanzimet edebiyatı üzerindeki etkisi.
3 Rönenas edebiyatında Modern hikâyenin oluşumu ve Boccacio nun Decameron adlı eserinin incelenmesi. Balzac, Vadideki Zambak, Oğlak Yayınları, İstanbul 2000.
4 Batı edebiyatında mizah ve Rabelais nin Gargantua sı Dostoyevski'nin Suç ve Ceza ve Yeraltından Notlar adlı eserlerinde birey psikolojisi ve realizm.
5 W. Shakespeare'in Romeo ve Juliet adlı eserinin incelenmesi ve Leyla ve Mecnun ile karşılaştırılması. Final sınavı
6 Şövalye romanları ve modern romanın doğuşu, özelliklerinin incelenmesi
7 Cervantes'in Don Quijote'unun incelenmesi.
8 Ara sınav
9 D. Defoe'nun Robinson Crusoe adlı romanı ve Dünya edebiyatındaki etkisi.
10 Voltaire, Candid ya da İyimserlik adlı eseri ve yazarın Türk edebiyatı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özdemir, Emin (1980), Türk ve Dünya Edebiyatı, A.Ü. SBF Yayınları, Ankara: Basın ve Yay.Yüksekokulu Basımevi.
Dante (2003), İlahi Komedya, Çeviren: Seyhan Satar, İstanbul: Oda Yayınları.
Boccacio (2002), Decameron, İstanbul: Oğlak Yayınları.
Rabelais (1990), Gargantua, Çeviren: Sabahattin Eyüboğlu, Azra Erhat, Vedat Günyol,
İstanbul: Cem Yayınevi.
M. Cervantes (2004)., Don Quijote, İstanbul : Yapı Kredi Yayınları.
D. Defoe (2000), Robinson Crusoe, haz. Öner Kemal, İstanbul : İnkılap Kitabevi.
Voltaire, Candid ya da İyimserlik (2000), İstanbul: Adam Yayınları.
Balzac, Vadideki Zambak, Oğlak Yayınları, İstanbul 2000.
Gustave Flaubert, Madam Bovary, Oğlak Yayınları, İstanbul 2001.
Goethe, Seçme Şiirler (1963), Çeviren: Selahattin Batu, İstanbul: Milli EğitimYayınları.
V. Hugo, Sefiller (2010), İstanbul: Antik yayınları.
Dostoyevski, Suç ve Ceza (2003), İstanbul: Alfa Basım Yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak ve kullanılacak kitap hazır olarak gelinmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.553
ÖK.653