DERS ADI

: MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 1001 MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müziğin kuramsal yapısını çözümlemede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanabilme, tonal işitme duygusu kazanabilme, piyanodan verilen tek ses, armonik çift ses ve ezgiyi notaya alabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Duyduğu sesleri ya da ezgiyi nota yazısına dökebilme.
4   Duyduğu ezginin ölçü sistemini saptayabilme.
5   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik yazısına ilişkin temel bilgiler, basit ölçüde bir diyezli majör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
2 Aralık bilgisi, tek ses ve çift ses işitme çalışmaları, basit ölçüde bir diyezli majör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
3 Majör ve minör gamlar, basit ölçüde bir diyezli majör-minör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
4 Majör ve minör gamlar, tek ses ve çift ses işitme çalışmaları, basit ölçüde bir bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
5 Ölçü sistemleri, basit ve bileşik ölçüde bir bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
6 Ölçü sistemleri, çift ses işitme çalışmaları, basit ve bileşik ölçüde bir bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
7 Senkop ve ters zamanlama, basit ve bileşik ölçüde bir diyez ve bir bemollü majör-minör tonda senkop ve ters zamanlama içeren ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara Sınav
9 Tek ses, çift ses işitme çalışmaları, ezgisel dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
10 Müzik yazısında kullanılan terimler, basit ölçüde iki diyezli majör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
11 Müzik yazısında kullanılan terimler, basit ölçüde iki diyezli majör-minör tonda ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları.
12 Basit ve bileşik ölçüde iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, ton içerisinde çift ses duyuş, solfej okuma çalışmaları.
13 Nota yazımında kısaltmalar, basit ve bileşik ölçüde iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, ton içerisinde çift ses duyuş, solfej okuma çalışmaları.
14 Nota yazımında kısaltmalar, basit ve bileşik ölçüde iki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, ton içerisinde çift ses duyuş, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 1A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111254
ÖK.211254
ÖK.311254
ÖK.411254
ÖK.511254