DERS ADI

: MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 1002 MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müziğin kuramsal yapısını çözümlemede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanabilme, tonal işitme duygusu kazanabilme, piyanodan verilen tek ses, armonik çift ses, üç sesli akor ve ezgiyi notaya alabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Ton içerisinde armonik çift ses duyabilme.
4   Dinlediği bir üç sesli akorun yapısını kavrayabilme.
5   İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonlarda teksesli ezgisel dikteyi yazabilme.
6   Piyanoda çalınan çift sesli bir ezgisel dikteyi notaya alabilme.
7   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basit ve bileşik ölçüde iki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, ton içerisinde çift ses duyuş, solfej okuma çalışmaları.
2 İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, fa ve do anahtarlarında nota yazma ve okuma çalışmaları.
3 İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda ezgi diktesi, fa anahtarında solfej okuma çalışmaları.
4 Kromatik gamlar, solfej okuma çalışmaları.
5 Modülasyon amaçlı değiştirici işaretlerin ezgi diktesi içinde kullanımı, solfej okuma çalışmaları.
6 Süslemeler, temel durumda üç sesli akor duyma, solfej okuma çalışmaları.
7 Süslemeler, çevrim akorlarının notaya alınması, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara sınav.
9 Tek ses, çift ses, üç sesli akor ve ezgisel dikte, solfej okuma çalışmaları.
10 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
11 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
12 Çift sesli ezgisel dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
13 Üç sesli akor duyma, çift sesli ezgisel dikte, solfej okuma çalışmaları.
14 Ton içinde armonik çift ses ve üç sesli akor duyma, tek sesli ve çift sesli ezgisel dikte, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 1A, 2A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111254
ÖK.211254
ÖK.311254
ÖK.411254
ÖK.511254
ÖK.61124554
ÖK.7112554