DERS ADI

: MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 2001 MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonlarda tek sesli ezgisel dikte ve İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonlarda çift sesli ezgisel dikteyi yazabilme, ton içerisinde üç sesli akorları duyabilme ve yazabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonlarda tek sesli ezgisel dikteyi yazabilme.
4   İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonlarda çift sesli ezgisel dikteyi yazabilme.
5   Ton içerisinde üç sesli akorları duyabilme ve yazabilme.
6   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fa ve do anahtarlarında nota yazma ve okuma çalışmaları.
2 Ton içerisinde armonik çift ses ve üç sesli akor duyuş, solfej okuma çalışmaları.
3 Üç diyez ve üç bemollü majör tonda tek sesli ezgisel dikte, solfej okuma çalışmaları.
4 Üç diyez ve üç bemollü majör tonda tek sesli ezgisel dikte, iki diyezli majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte, üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
5 Üç diyez ve üç bemollü minör tonda tek sesli ezgisel dikte, iki diyezli majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte,üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
6 Üç diyez ve üç bemollü minör tonda tek sesli ezgisel dikte, iki diyezli majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte, üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
7 Üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonda tek sesli ezgisel dikte, iki diyezli majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte,üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara sınav.
9 Üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonda tek sesli ezgisel dikte, iki diyezli majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte,üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
10 İki bemollü majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
11 İki bemollü majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte çalışmaları, üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
12 İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte çalışmaları, üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonda tek sesli ezgisel dikte, üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
13 İki diyez ve iki bemollü majör-minör tonda çift sesli ezgisel dikte çalışmaları, üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonda tek sesli ezgisel dikte, üç sesli akorlar, solfej okuma çalışmaları.
14 Ton içinde üç sesli akor duyma, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 2A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111254
ÖK.211254
ÖK.311254
ÖK.411254
ÖK.511254
ÖK.61124554