DERS ADI

: ARMONİ KONTRPUAN-EŞLİK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 2011 ARMONİ KONTRPUAN-EŞLİK I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Verilen bir ezgiye yatay ya da dikey çokseslendirme yapabilme, eserlerin armonik analizini yapabilme, piyano ile eşlik modellerini kavrayıp uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç sesli akor kurabilme.
2   Üç sesli akor bağlantılarını yapabilme.
3   Verilen bir ezgideki seslerin tonaliteye ait tonik, subdominant ya da dominant derecelerinden hangisinde yer aldığını bulabilme.
4   Temel, birinci ve ikinci çevrim durumlarındaki akorları kullanarak koral düzende çokseslendirme yapabilme.
5   Bass ve sporano partisi armonizesi yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üç sesli majör ve minör akorların oluşturulması, akorların yapısı.
2 Akorların çevrimleri ve şifrelendirmeleri.
3 Ortak sesi olan ve ortak sesi olmayan akor bağlantıları.
4 Temel durumdaki akorlarla soprano partisinin tonik, subdominant ya da dominant akorlarıyla armonize edilmesi.
5 Temel durumdaki akorlarla bass partisinin tonik, subdominant ya da dominant akorlarıyla armonize edilmesi.
6 Altılı akorlarla soprano partisinin armonize edilmesi.
7 Altılı akorlarla bass partisinin armonize edilmesi.
8 Ara sınav.
9 Temel ve altılı durumdaki akorlarla bass ve soprano partisi armonize çalışmaları
10 İki diyezli ve iki bemollü tonalitelerde bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
11 İki diyezli ve iki bemollü tonalitelerde bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
12 Öğrenilen konuların içinde bulunduğu bir eserin armonik analizinin yapılması.
13 Dört-altı akorlarının armonize çalışmaları içinde kullanımı.
14 Arpej dört-altı akorları. Geçici dört-altı akorları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
2. Stefan Kostka, Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
3. N. Rimsky Korsakof (1996).Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev: Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
4. Dubois. Harmony.
5. Tevfik Tutu. Çözümlemeli Armoni.
6. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111121541
ÖK.211121541
ÖK.311121541
ÖK.4111521541
ÖK.5111521541