DERS ADI

: OKUL ÇALGILARI (GİTAR-BAĞLAMA-BLOKFLÜT)III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 2015 OKUL ÇALGILARI (GİTAR-BAĞLAMA-BLOKFLÜT)III ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okul çalgılarının müzik eğitimindeki yeri ve önemini kavrama. Sınıf çalgısı olabilecek olan bu çalgıları öğrencilerin yetkin bir biçimde çalmalarını sağlamak ve mezun olduklarında bu çalgıyı rahatça öğretebilecek düzeye getirmek ve okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığı kazandırma. Okul şarkılarına ve halk türkülerine eşlik yapabilme becerisinin kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul çalgılarının müzik eğitimindeki yeri ve önemini bilme.
2   Okul çalgılarını tanıma ve bu çalgıları öğretebilecek seviyeye ulaşma.
3   Öğretmenlik mesleği süresince okul çalgılarını verimli bir şekilde kullanma.
4   Okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığa sahip olma.
5   Okul şarkılarına ve halk türkülerine eşlik edebilecek seviyeye ulaşma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul çalgılarının müzik eğitimindeki yeri ve önemin anlatılması. Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması/Bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi
2 Bağlama çalmada kullanılan işaretler ve parmak numaralarının öğretilmesi/ Akort Sisteminin öğretilmesi
3 Bağlama ile doğru oturuş ve tutuş pozisyonunu kavrayabilme, sağ ve sol el tutuşlarının öğretilmesi
4 Nota Kalıplarına Göre Tezene vuruşları (Sağ El Tekniği)/Sol El Parmaklarını Yerleştirilmesi / Sağ ve Sol El Koordinasyonunun sağlanması
5 Do, Re, Mi. seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi/1, 2, 3, 4, 5 nolu kalıpların öğretilmesi
6 Alıştırmalar ve Etütler/Basit ezgiler üzerinde çalışmalar
7 Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Çalışmalara devam edilmesi (Yeni Kalıplar(6, 7, 8)/ Etüt, Alıştırma çalışmaları/Yeni Ezgiler)
10 İnce Re, Mi, Fa, Sol seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi
11 Öğrenilen tekniklerin okul şarkıları ve türküler üzerinde uygulanması.
12 5/8,7/8,9/8 ezgilerin çalışılması
13 Öğrenilen tekniklerin okul şarkıları ve türküler üzerinde uygulanması
14 Öğrenilen konuların tekrar edilmesi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela
Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota)
(TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk
Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the
proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa
Hossu, zmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, zmir, 1997)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111245342
ÖK.211245342
ÖK.311245342
ÖK.411245342
ÖK.511245342