DERS ADI

: MÜZİK İŞİTME OKUMA YAZMA V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 3001 MÜZİK İŞİTME OKUMA YAZMA V ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dominant yedili akorlarını ve çevrimlerini duyabilme ve yazabilme, dört diyez ve dört bemollü majör-minör tonlarda tek sesli ve üç diyez ve üç bemollü majör-minör tonlarda çift sesli ezgisel dikte yazabilme, sol- fa- do anahtarlarında nota okuma konusunda yetkinlik kazanabilme ve deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Dominant yedili akorlarının ve çevrimlerinin yapısını işitsel olarak algılayabilme ve yazabilme.
4   Dört diyez ve dört bemollü majör ve minör tonları algılayıp, notaya alabilme.
5   Üç diyez ve üç bemollü majör ve minör tonlarda çift sesli ezgi diktesi yazabilme.
6   Sol-fa- do anahtarlarında tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dominant yedili akorları işitme çalışmaları, sol-fa-do anahtarlarında solfej okuma çalışmaları.
2 Dominant yedili akorlarının çevrimleri, sol-fa-do anahtarlarında solfej okuma çalışmaları.
3 Dominant yedili akorlarının çevrimleri, sol-fa-do anahtarlarında solfej okuma çalışmaları.
4 Dört diyezli majör tonlarda tek sesli dikteler.
5 Dört diyezli minör tonlarda tek sesli dikteler.
6 Üç diyezli majör tonlarda çift sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
7 Üç diyezli minör tonlarda çift sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara sınav.
9 Dört bemollü majör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
10 Dört bemollü minör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
11 Üç bemollü majör tonlarda çift sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
12 Üç bemollü minör tonlarda çift sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
13 Sınava hazırlık çalışmaları.
14 Öğrenilen tüm konuları içeren deneme sınavı.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 2C.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111254
ÖK.211254
ÖK.311254
ÖK.411254
ÖK.511254
ÖK.61124554