DERS ADI

: ARMONİ-KONTRPUAN-EŞLİK III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 3007 ARMONİ-KONTRPUAN-EŞLİK III ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Verilen bir ezgiye yatay ya da dikey çokseslendirme yapabilme, eserlerin armonik analizini yapabilme, piyano ile eşlik modellerini kavrayıp uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tonaliteye ait yan derece akorlarını kurabilme.
2   Tonaliteye ait yan derece akor bağlantılarını yapabilme.
3   Yan derece akorlarını bass ya da soprano partisi armonize çalışmalarında kullanabilme.
4   Tonaliteye ait esas derece ve yan derece akorlarına ilişkin ara dominant akorlarını kurabilme ve akor bağlantılarını yapabilme.
5   Verilen bir ezgide ara dominant kullanılması gereken sesleri saptayabilme ve o tonaliteye ait hangi akorun dominantı olduğunu belirleyebilme.
6   Esas ve yan derecelere ait ara dominant akorlarını bass ya da soprano partisi armonize çalışmalarında kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tonaliteye ait yan derece akorları.
2 Yan derecelerin tonalite içinde akor bağlantıları.
3 Yan derece akorlarının temel durumlarıyla soprano partisi armonize çalışmalarında kullanımı.
4 Yan derece akorlarının temel durumlarıyla bass partisi armonize çalışmalarında kullanımı.
5 Ara dominantlar.
6 Ara dominantların kullanıldığı soprano partisi armonize çalışmaları.
7 Ara dominantların kullanıldığı bass partisi armonize çalışmaları.
8 Ara sınav.
9 Majör ve minör tonlarda yan derece akorları ve ara dominantların kullanıldığı armonize çalışmaları.
10 Majör ve minör tonlarda marş armonik.
11 Modülasyonlu marş armonik.
12 Çeşitli tonalitelerde içerisinde marş armonik bulunan soprano ve bass partisi armonize çalışmaları.
13 Çeşitli tonalitelerde içerisinde marş armonik bulunan soprano ve bass partisi armonize çalışmaları.
14 Majör ve minör tonalitelerde marş armonik yapının piyanoda seslendirilmesi.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
2. Stefan Kostka, Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
3. N. Rimsky Korsakof (1996).Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev: Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
4. Dubois. Harmony.
5. Tevfik Tutu. Çözümlemeli Armoni.
6. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar, Örnek eser üzerinde inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar ve piyanoda çalma sınavı

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111154
ÖK.2111154
ÖK.3111554
ÖK.4111154
ÖK.5111154
ÖK.6111554