DERS ADI

: TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 4009 TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME ZORUNLU 0 2 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YÜCEL KÖSE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin teorik olarak Türk Müziği dizilerini tanımasını, bu diziler üzerine kurulan akorları bilmesini, pratik olarak ta koro, piyano ve orkestra için çoksesli Türk Müziği eserleri düzenleme ve yazmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Müziğinde kullanılan hüseyni, kürdi, hicaz, nikriz ve nihavend dizilerinin armonik yapısını bilir.
2   Bu dizilerle yazılmış teksesli eserlerin biçimsel analizini yaparak, kadanslarını bulur.
3   Özellikle kontrapunt tekniğini kullanarak, Türk Müziği ezgilerinin nasıl çokseslendirileceğini sınıfta öğrenir ve uygular.
4   Kemal İlerici nin dörtlü armoni kuramını öğrenir ve uygular.
5   Öğrenciler yapmış oldukları çokseslendirmeleri sınıf ortamında gruplar halinde seslendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hüseyni dizisinin melodik ve armonik yapısı
2 Kürdi dizisinin melodik ve armonik yapısı
3 Hicaz dizisinin melodik ve armonik yapısı
4 Nikriz dizisinin melodik ve armonik yapısı
5 Nihavend dizisinin melodik ve armonik yapısı
6 Türk Müziğinin ritmik yapısının çokseslilik içindeki yeri
7 Türk Müziği dizileri ile yazılmış çoksesli eserlerin analizi
8 Ara Sınav
9 Kemal İlerici Dörtlü Armoni Kuramı
10 Türk Müziği dizilerinde iki partili çokseslendirme çalışmaları
11 Türk Müziği dizilerinde koro için çokseslendirme çalışmaları
12 Türk Müziği dizilerinde piyano için çokseslendirme çalışmaları
13 Türk Müziği dizilerinde oda müziği için çokseslendirme çalışmaları
14 Türk Müziği dizilerinde yaylı çalgılar orkestrası için çokseslendirme çalışmaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Yücel Köse, Uygulamalı Kontrapunt Öğretimi
2-Kemal İlerici, Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi
3-Necdet Levent, Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
Ders anlatımı sırasında teoriler kapsamlı bir örnek ile açıklanacaktır.
2. Bas Partisi Armonizesi.
Türk Müziği dizilerinde verilmiş olan bir bas partisinin çokseslendirilmesi.
3. Melodi Armonizesi
Türk Müziği dizilerinde verilmiş olan bir soprano partisinin çokseslendirilmesi.
4. Haftalık Ödevler
Öğrenciler sınıfta öğrendikleri konularla ilgili olarak Türk Müziği Dizilerinde düzenleme yapar veya eser yazar.
5. Sunumlar
Öğrencilerin yapmış oldukları düzenlemeleri veya yazdıkları özgün eserleri sınıf ortamında seslendirilir ve yapılan çalışmanın hep birlikte kritiği yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 29

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11124255
ÖK.21124255
ÖK.3113522155
ÖK.41133155
ÖK.5111255555131