DERS ADI

: MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 3002 MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA VI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Makamsal yapıdaki tek sesli ezgi diktelerini yazabilme ve makamsal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme, beş diyez ve beş bemollü majör-minör tonlarda tek sesli ve dört diyez ve dört bemollü majör-minör tonlarda çift sesli ezgisel dikte yazabilme, dört partili akor bağlantılarını notaya alabilme ve deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makamsal yapıdaki ezgisel dikte yazma konusunda beceri kazanabilme.
2   Beş diyez ve beş bemollü majör ve minör tonları algılayıp, notaya alabilme.
3   Dört diyez ve dört bemollü majör ve minör tonlarda çift sesli ezgi diktesi yazabilme.
4   Piyanoda çalınan dört partili akor bağlantılarını algılayabilme ve yazabilme.
5   Makamsal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.
6   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Makamsal yapıda tek sesli ezgi dikteleri.
2 Makamsal yapıda tek sesli ezgi dikteleri, makamsal yapıda solfej çalışmaları.
3 Makamsal yapıda tek sesli ezgi dikteleri, makamsal yapıda solfej çalışmaları.
4 Beş diyezli minör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
5 Beş diyezli minör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
6 Beş bemollü majör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
7 Beş bemollü majör tonlarda tek sesli dikteler, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara sınav.
9 Dört diyezli majör ve minör tonlarda çift sesli ezgi diktesi.
10 Dört bemollü majör ve minör tonlarda çift sesli ezgi diktesi, solfej okuma çalışmaları
11 Dört partili akor bağlantıları çalışmaları.
12 Dört partili akor bağlantıları çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
13 Dört partili akor bağlantıları çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
14 Dört partili akor bağlantıları çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi, Erdal Tuğcular (2002). Halk Ezgileriyle Solfej, Sevda Cenap And Vakfı Yayınları, Ankara.
2. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
3. Albert Lavignac. Des Solfeges, 3A.
4. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
5. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111254
ÖK.211254
ÖK.311254
ÖK.411254
ÖK.511254
ÖK.61124554