DERS ADI

: ARMONİ-KONTRPUAN-EŞLİK IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 3008 ARMONİ-KONTRPUAN-EŞLİK IV ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Verilen bir ezgiye yatay ya da dikey çokseslendirme yapabilme, eserlerin armonik analizini yapabilme, piyano ile eşlik modellerini kavrayıp uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen bir ezgide modülasyona sebep olan sesleri saptayabilme ve modülasyonu başlatabilme.
2   Modülasyonlu bir ezgiyi doğru armonize edebilme.
3   Bir ezgi içinde geçen altere edilmiş sesleri belirleyebilme ve bu sesleri alterasyon konusuna göre doğru sınıflayabilme.
4   Bir ezgi içinde geçen alterasyonları doğru ve uygun akorlarla armonize edebilme.
5   Bir ezginin doğru bir şekilde kontrapuntal çokseslendirmesini yapabilme.
6   Bir ezgiye uygun eşlik modelini belirleyebilme ve piyano eşliği yazabilme.
7   Kendi yazdığı eşliği piyanoda seslendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modülasyon-Yakın tonlara modülasyonlar
2 Modülasyon-Yakın tonlara modülasyonlar
3 Modülasyonlu bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
4 Modülasyonlu bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
5 Alterasyon ve altere edilmiş akorlar.
6 Altere edilmiş akorlar.
7 Altere edilmiş akorların bass/soprano partisi armonize çalışmaları içinde kullanımı.
8 Ara sınav.
9 Altere edilmiş akorların bass/soprano partisi armonize çalışmaları içinde kullanımı.
10 Öğrenilen konuların içinde bulunduğu bir eserin armonik analizinin yapılması.
11 Kontrpuan çalışmaları.
12 Kontrpuan çalışmaları.
13 Kontrpuan çalışmaları.
14 Piyanoda eşlik modelleri.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
2. Stefan Kostka, Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
3. N. Rimsky Korsakof (1996).Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev: Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
4. Dubois. Harmony.
5. Tevfik Tutu. Çözümlemeli Armoni.
6. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
7. Marcell Dupre, Çev. Turan Sağer (2004). Cours de Contrpoint Konturpuan, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar, Örnek eser üzerinde inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canaka@deu.edu.tr
yucel.kose@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111154
ÖK.2111154
ÖK.3111154
ÖK.4111554
ÖK.51115354
ÖK.6111554
ÖK.711155554