DERS ADI

: BİREYSEL ÇALGI V ( GİTAR)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 3027 BİREYSEL ÇALGI V ( GİTAR) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Klasik gitar eğitimi ve genel müzik eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilincin kazandırılması. Klasik gitar ve müzik sevgisinin kazandırılması. Gitarın teknik yapısı, ses sınırı ve kapasitesi, çok sesli kullanımı hakkında çalışma ve bilgiler. Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve öneminin kavratılması. Gitarın müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslararası ve Ulusal dağarının kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda gitar müziğinin, çok seslendirme, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin eserlere uygulanarak öğretimi. Yaratıcı düşünce becerisinin kazandırılması ve sorunların çözümünde nasıl kullanılacağının anlatılması. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlara ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması. Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisini kazandırma. Bireysel olarak ve topluluk halinde müzik yapma becerisinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarma.
2   Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilme.
3   Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilme.
4   Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlama.
5   Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilme.
6   Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilme.
7   Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilme.
8   Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dört diyez ve beş bemol major ve minör gamların hızlandırılarak çalısılması.
2 Üçlü, beşli, altılı, oktav aralıklarla çift sesli gam ve etüt çalışmaları.
3 İspanyol bestecilerinin eserlerine giriş ve yorum teknik özelliklerinin verilmesi.
4 Tarrega eserlerinde geliştirme çalışmaları. Nüanslar dinamikler.
5 Giullani arpej metodundan egzersizlerin çalışılması.
6 L. Brouwer etüdlerinden 6,7,8,9,10 'ün çalınması.
7 Akorsal arpejlerin, sağ el arpej formülleriyle birleştirilerek geliştirilmiş şekillerinin verilmesi.
8 Ara Sınav
9 Güney Amerikalı bestecilerin ülkelerine ait müzik formalarının incelenmesi.
10 A.Laura. Venezuella valsleri.2,3
11 Eserler üzerinde geliştirme çalışmaları.
12 Legato çalışmaları düz ve ters legato alıştırmaları.
13 Dönem içinde yapılan çalışmaların ve çalınan eserlerin tekrarı, dinamik ve tempo çalışmaları.
14 Dinleti hazırlıkları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Scott Tennant Pumping Nylon, Scott Tennant İntermediate to Advance Repertoire , Leo Brouwer Etudes Sencillos, Carlo domeniconi, E.Sojo, Sagreras, A.Lauro, A.Nazareth, J.Cardoso, J.Morel, J.Turina, L.Brouver, H.V.Lobos, Fernando Sor, Matteo Carcassi, Mauro Giuliani, Ferdinando Carulli, Napoleon Coste, Gasper Sanz, John Dowland J.S.Bach, J.A. Logy, Robert de Visee, Domenico Scarlatti, Silvius Leopold Weiss Suites and pieces M.R. Methods Arenas 1-7, M. Carcass, D. Aguado, Giuliani Arpeggios , R. De vise, A. Cano, G. Sanz, N. Coste etudes.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.115133
ÖK.2111242333
ÖK.31113422333
ÖK.411144333
ÖK.5111322333
ÖK.6111333353
ÖK.7111355533
ÖK.8111333