DERS ADI

: BİREYSEL ÇALGI VE ÖĞRETİMİ (VİYOLA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 4034 BİREYSEL ÇALGI VE ÖĞRETİMİ (VİYOLA) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÜRKAN GÜLEÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, önceki derslerde kazanılan teknik, bilgi ve becerilerin bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirilmesini, yeni bir yay tekniği öğretimini ve keman öğretimi ile ilgili temel ilkelerin öğrenilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenilen konumlarda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmalarını yapabilme,
2   Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalabilme,
3   Öğrenilen tüm konumları ve yay tekniklerini kapsayacak şekilde keman çalmayı becerebilme
4   Viyola öğretim yöntemlerini kavrama ve uygulayabilme
5   Öğrenilen tüm yay tekniklerini ve konumları içeren ulusal ve evrensel boyutta nitelikli düzeyine uygun eserleri seslendirebilme
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilme
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-2-3-4-5-6. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları
2 1-2-3-4-5-6. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
3 1-2-3-4-5-6. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları,temel sotiye yay çalışmaları
4 7. konuma geçiş alıstırmalarının yapılması, sotiye yay çalışmaları
5 7. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, sotiye yay çalışmaları
6 7. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, sotiye yay çalışmaları, 3 ve dört sesli akor çalışmaları
7 7. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, sotiye yay çalışmaları, 3 ve dört sesli akor çalışmaları
8 Ara sınav
9 1. - 2. -3. - 4. 5- 6- 7 . konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, üç ve dört sesli akor çalışmaları. Keman öğretiminin ilke ve temelleri
10 1. - 2. -3. - 4. -5-6-7. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato spikato ve sotiye yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması, üç ve dört sesli akor çalışmaları, Keman öğretiminin ilke ve temelleri
11 1. - 2. -3. - 4. -5-6-7. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato spikato ve sotiye yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması, pizzikato ve flajöle tekniklerinin çalışılması, Keman öğretiminin ilke ve temelleri
12 1. - 2. -3. - 4. -5-6-7. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato , spikato ve sotiye yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması, pizzikato ve flajöle tekniklerinin çalışılması, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi,keman öğretim yöntemleri
13 1. - 2. -3. - 4. -5-6-7. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato , spikato ve sotiye yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması, pizzikato ve flajöle tekniklerinin çalışılması, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması, keman öğretim yöntemleri
14 1. - 2. -3. - 4. -5-6-7. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato , spikato ve sotiye yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması, pizzikato ve flajöle tekniklerinin çalışılması, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması, keman öğretim yöntemleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Etüt: J.F.Mazas Etüden Speciales
Eser: Heandel Hm Concerto

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 4 1 4
Final Sınavına Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111154323
ÖK.211154323
ÖK.311154323
ÖK.411154323
ÖK.511155444
ÖK.61112233422
ÖK.711153224223
ÖK.8111232232