DERS ADI

: TEMEL MATEMATİK II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 1002 TEMEL MATEMATİK II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin temelleri hakkında genel bir bakış açısına sahip olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin tarihsel gelişimini ve bu gelişimde insanın değerini ve rolünü takdir eder.
2   Matematiğe ilişkin düşüncelerini ifade ederken, matematik terminolojisi ve dilini doğru bir şekilde kullanabilir.
3   Matematiğin mantıklı ve anlamlı bir çalışma alanı olduğunu belirtir.
4   Kümeler, sayılar ve birimler hakkındaki teoremleri ispatlayabilir.
5   Kümeler, sayılar ve birimlerin ilişkilerini kullanarak hesaplamalar ve uygulamalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Denklem kavramı, 1. ve 2. dereceden denklemler, 2. dereceden denklemlerin uygulamaları
2 Çarpanlara ayırma ve uygulamaları
3 Bağıntı ve fonksiyon kavramları ve uygulamaları
4 İşlem kavramı ve özellikleri
5 Bir bilinmeyenli 1. ve 2. dereceden fonksiyonlar
6 Bir bilinmeyenli 1. ve 2. dereceden fonksiyonların grafikleri, Ara sınav
7 Bir bilinmeyenli 1. ve 2. dereceden eşitsizlikler
8 Düzlem geometrisi (Üçgenler ve çokgenler)
9 Çokgenlerde işlemler ve uygulamalar
10 Katı cisimler ve uygulamaları
11 Trigonometrinin temel kavramları (Basit trigonometrik oranlar)
12 Ölçme kavramı ve temel ölçme birimleri , Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Mustafa Balcı, temel ve genel Matematik, Balcı yayıncılık,2007.
2.RONAN, A.Colin, Bilim Tarihi (çev. Ekmeleddin İHSANOĞLU,Feza GÜNERGUN), Ankara 2005 3.TÜBİTAK yay.
4.TOPDEMİR, G.Hüseyin, UNAT, Yavuz, Bilim Tarihi, Ankara 2009 A Pegem yayınları
5.ADIVAR, Adnan, Osmanlı Türklerinde İlim İstanbul 1982, Remzi Kitapevi
6.TEKELİ, Sevim. 2007; Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayın, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru , cevap ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba:13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12
ÖK.254
ÖK.34
ÖK.433
ÖK.53