DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3007 MATEMATİK ÖĞRETİMİ I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NECİP BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlköğretim öğrencilerinin gelişim özellikleri ve programda yer alan kazanımlara uygun olarak matematiksel gelişimlerini sağlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin doğuşunu, insan hayatındaki önemini kavrama.
2   Öğrenme kuram ve modellerinden matematik öğretimi uygulamalarında yaralanabilme.
3   İlköğretim 1-5. sınıf programının hedefleri, yapısı ve öğretim ilkelerini kavrama.
4   Problem çözme sürecinin gerektirdiği becerileri kazandırabilecek etkinlikleri planlayıp uygulayabilme.
5   Sayı sistemi ve işlemlerin anlamını ve işlemlerin tekniğini geliştirebilecek etkinlikleri planlayıp, uygulayabilme.
6   Öğretme-öğrenme araç gereçlerini ve materyallerini yerli yerinde ve etkili şekilde kullanabilme.
7   Öğrenme-öğretme sürecinde giriş davranışları, öğrenmeyi izleme ve başarının değerlendirilmesine yönelik ölçme araçlarını geliştirip uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik Nedir Matematiğin Yapısına Uygun Öğretim Nasıl Olmalıdır
2 Matematik Nedir Matematiğin Yapısına Uygun Öğretim Nasıl Olmalıdır
3 Matematik Nedir Matematiğin Yapısına Uygun Öğretim Nasıl Olmalıdır
4 İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programının Yapısı, Temel Öğeleri ve Uygulama Esasları
5 Problem ve Problem Çözme Stratejileri
6 Problem Çözmede Öğrenme-Öğretme Süreci
7 Bilgisayar ve Hesap Makinesinin Matematikte Kullanımı;Sayı Sistemi ve İşlemlerin Öğretiminde Kullanılabilecek Araç ve Materyaller
8 Ara sınav
9 Doğal Sayı Sistemi ve Kuruluşu
10 Bir ve Çok Basamaklı Sayıların Öğretimi
11 Doğal Sayılarda Toplama İşlemi ve Öğretimi
12 Doğal Sayılarda Çıkarma İşlemi ve Öğretimi
13 Doğal Sayılarda Çarpma İşlemi ve Öğretimi
14 Doğal Sayılarda Bölme İşlemi ve Öğretimi
15 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Altun. Murat. (2005), Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara.
Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara.
MEB.(2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necip.beyhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12222
ÖK.222
ÖK.3433
ÖK.43
ÖK.5432
ÖK.653
ÖK.745