DERS ADI

: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3006 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sosyal Bilgiler öğretiminde dünyadaki gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemizdeki sosyal bilgiler öğretimine olan yansımalarını irdelenecektir. Bu bağlamda 2004 yılı ilköğretim programı, içeriği ve ders kitapları ile sınıfiçi iletişime olan olası yansımaları da incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal Bilgiler dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilme.
2   Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Sosyal Bilgiler dersine uygulayabilme.
3   Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygulayabilme.
4   Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
5   Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve yerel tarih yöntemlerini anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Bilgiler Dersinin Amaç, Kavram ve İçeriği
2 Sosyal Bilgiler Alanının Temel Becerileri
3 Sosyal Bilgilerde Kütüphane ve Referans Kaynak Kullanımı
4 Sosyal Bilgiler Dersi Programında Kavram Anlatımı
5 Sosyal Bİlgiler Öğretiminde Değerler Eğitimi
6 Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Alanları; Birey ve Toplum, Kültür ve Miras, İnsanlar, Çevreler, Yerler, Üretim, Dağıtım ve Tüketim
7 Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Alanları; Zaman Süreklilik ve Değişim, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Gruplar
8 Ara Sınav
9 Sosyal Bilgiler öğretiminde müze ile eğitim.
10 Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları, çocuk hakları.
11 Sosyal Bilgiler öğretiminde öğretmenin rolü.
12 Sosyal bilgiler programında örnek uygulamalar.
13 Sosyal bilgiler programında örnek uygulamalar.
14 Sosyal bilgiler programında örnek uygulamalar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çetin, F. (2001), Çocuklarda Sosyal Bilgiler, Epsilon Yayıncılık
Spurgeon, R. (200), Ekoloji, Tübitak Yayınları, Ankara
Yıldız, N. (2003), Farklı Düşünme Etkinlikleri, Kök Yayıncılık, Ankara
Sönmez, V. (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Klavuzu, MEB Yayınları, İstanbul
Küçükahmet, L. (2002), İlköğretimde Drama, Nobel Yayınları, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Ders Kitabı İnceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 2 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.112534
ÖK.251342
ÖK.315324
ÖK.423154
ÖK.553124