DERS ADI

: SEÇ. I (EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4012 SEÇ. I (EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokulda drama uygulamalarına ait örnekleri geliştirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Drama uygulamaları (ısınma oyunları, teknikleri vb.) bilgisi.
2   Dramadaki farklı tarihsel yaklaşımlar bilgisi.
3   İlkokulda bir yöntem olarak dramayı planlama ve uygulama becerisi kazanabilme.
4   Öğrencilerce geliştirilen drama oturumlarını değerlendirebilme.
5   Dramanın yararlarını kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Drama nedir Türkiye de ve dünyada drama tarihçesi
3 Eğitici drama, yaratıcı drama ve psiko-dramanın tartışılması
4 Dramadaki tarihsel yaklaşımlar
5 Dramanın aşamaları, ısınma oyunları ve drama teknikleri
6 Dramanın yararları
7 Müze dramasının araştırılması ve örneklenmesi
8 Ara sınav
9 Derste yapılan drama etkinlikleri-1
10 Derste yapılan drama etkinlikleri-2
11 Derste yapılan drama etkinlikleri-3
12 Derste yapılan drama etkinlikleri-4
13 Derste yapılan drama etkinlikleri-5
14 Derste yapılan drama etkinlikleri-6
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (2003). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Beşinci baskı, Epsilon yayıncılık; İstanbul.
San, İ. (2002). Yaratıcı Drama- Eğitsel Boyutları, H.Ö. Adıgüzel, (Edt) Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar 1, Natürel Yayınları, Ankara.
San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
Şahbaz, Ö. Ve Hamurcu, H. (2009)Yaratıcı drama ile fen öğretiminin öğrencilerin sözel yaratıcılıklarına, başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi, İlköğretmen eğitimci dergisi, 26, 18-23.
Üstündağ, Tülay (2004) Drama Öğretmenimin Günlüğü (6. Baskı) Pegem A yayınları, Ankara Adıgüzel, H.Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları,
Ankara.
Hamurcu, H. (2008). The effects of creative drama on self efficacy beliefs of class teacher candidates in science education. IOSTE 2008, Proceedings of International Conference on Educational Science , Volume II, pp:
965-973, KKTC.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, drama etkinlikleri, grup çalışmaları ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe,1-2

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1343
ÖK.22
ÖK.334334424
ÖK.4343333
ÖK.543