DERS ADI

: MİMARLIĞA GİRİŞ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1511 MİMARLIĞA GİRİŞ I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RENGİN ZENGEL

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlığın tanıtımı, tasarımın nokta, çizgi, düzlem, hacim vb. ana elemanları ile komposizyon, orantı, simetri, ölçü, ritm, denge, ışık, renk vb. ana değerlerinin aktarılması; biçim- işlev-strüktür ilişkisinin irdelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir tasarım alanı olarak mimarlığın tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma.
2   Mimarlığın diğer disiplinlerle ilişkisini algılama
3   Mimari tasarımın temel elemanlarını kavrama
4   Mimari tasarımın temel değerlerini ifade edebilme
5   Biçim- işlev- strüktür ilişkisini kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması.
2 Mimarlık Nedir Diğer disiplinlerle ilişkileri
3 Tasarım elemanları: Nokta, çizgi, düzlem, hacim
4 Tasarım ilkeleri: Kompozisyon, simetri, ritim, denge
5 Tasarımda organizasyon ilkeleri
6 I. Ara Sınav
7 Algı Kuramları
8 Ölçü-ölçek / Oran-orantı
9 Renk teorileri
10 Işık ve aydınlatma
11 II. Ara Sınav
12 Tasarımda biçim-işlev-strüktür bütünlüğü / Ödev sunumları başlar
13 İşlevsel ilişkiler analizi: İşlev şeması / Ödev sunumları devamı
14 Bağlam içinde işlevin biçimlenmesi: Leke şeması / Ödev sunumları devamı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı Kaynaklar:
Rasmussen. S.e. (2010) `Yaşanan Mimari Remzi Kitabevi, İstanbul.
Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı(1993) Mimarlık üzerine On Kitap Vitruvius, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, İstanbul
Rapoport. A. ( 2004) ` Kültür, Mimarlık, Tasarım Yapı Yayın, İstanbul.
Ching. F. (2004) `Mimarlık: Biçim- Mekan ve Düzen , Yapı Yayın, İstanbul.
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Yok

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin ilk haftalarında öğretim üyelerinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacak, son haftalarında ise öğrencilerin hazırladıkları ödevler tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS1 1.Arasınav
2 AS2 2.Arasınav
3 OD Araştırma Ödevi
4 YYI Yarıyıliçi Notu AS1 * 0.40 + AS2 * 0.40 + OD * 0.20
5 YYS Yarıyılsonu Notu
6 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
7 BUT Bütünleme Notu
8 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I.arasınav (%20) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
II.arasınav (%20) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma Ödevi (%10) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı (%50) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rengin.zengel@deu.edu.tr 0090 232 301 84 55

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 2 18
Uygulama 0 0 0
Öğrenci sunumları 3 2 6
Teknik Gezi 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Bireysel Ödev Hazırlama 1 12 12
Grup Ödevi Hazırlama 0
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
Diğer Kısa Sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55