DERS ADI

: MİMARİ TASARIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2501 MİMARİ TASARIM I ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerde, belirlenen doğal/yapılı çevrede, özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekanların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri az katlı tek yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle kurmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme.
2   Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme.
3   Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme.
4   Velirlediği tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme.
5   Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1502 - MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım Konu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme
2 Çevre Analizi Arazi gezisi
3 Arazi analizleri Arazi analizleri teslimi Mimari program ve mekan organizasyonu sunumu
4 Kritikler
5 Kritikler
6 Arazi maketi teslimi
7 Kritikler
8 Kritikler
9 Ara jüri
10 Kritikler
11 Kritikler
12 Kritikler
13 Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler
14 Çizim Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar: Yok
Referanslar:
1. Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996.
2. Neufert, E., Architects Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983.
Diğer ders materyalleri: Öğretim üyeleri tarafından verilecek föyler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tüm öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme metodu üzerinden gelişir. Öğrenciler verilen mimari tasarım problemine ilişkin fikirler oluşturur; fikirlerini ve üretimlerini kritikler alarak geliştirirler. Dersler, sınıf içi uygulamalar ve kritikler şeklinde yapılacaktır. Öğrencilerin çalışmaları öğretim üyeleri tarafından eleştirilerek yönlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin eleştirel düşünmesine ve sürekli aktif katılımına temellenen bu stüdyo dersinde, öğrencinin tasarım sürecinde oluşturduğu fikirler, ortaya koyduğu ürünler ve bunların farklı mimari ifade teknikleriyle sunumu, öğretim üyesi tarafından, sınıf içi uygulamalar, ara teslimler, final teslimi/jürisi, süreç ve derse katılım üzerinden değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Final Proje (% 100): (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Final Jüri: Mimari probleme karşılık olarak getirilen özgün ve kapsamlı çözümleri, oluşturulan ana fikrin kavramsal anlamda derinliği ve netliği, fikirlerin sözel ve görsel ortamda nitelikli ifadeleri gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ5).

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dönem boyunca ara teslimleri olan bir proje yapılacaktır. Bu nedenle stüdyoya devamlılık şarttır.
2. Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
3. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
4. Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcecicek.savasir@deu.edu.tr - 232 3018450

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teknik Gezi 1 4 4
Uygulama 12 4 48
Ders Anlatımı 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Analiz ve sunumlar 1 2 2
Final jüriye hazırlık 1 20 20
Ara jüriye hazırlık 1 10 10
Final Jüri 2 16 32
Ara Jüri 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555
ÖK.255555
ÖK.3555555
ÖK.4555
ÖK.555