DERS ADI

: RÖLEVE STAJI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2004 RÖLEVE STAJI ZORUNLU 0 0 0 1

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu staj kapsamında, tarihi yapılarda kullanılan yapım sistemleri ile malzeme özelliklerinin algılanması ve bu yapıların taşıdığı mimari değerler konusunda farkındalığın arttırılması için seçilen örnek bir yapının geleneksel ve çağdaş yöntemler ile belgelenmesi ve ilgili ölçeklerde rölöve çizimlerinin üretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi ve kültürel değerlere sahip yapıları ve çevreyi tespit edebilme,
2   Mimari mirasa ilişkin geleneksel yapım sistemlerini ayırt edebilme,
3   Belgelemede kullanılan araçlar ve aletler ile pratik yapabilme,
4   Mimari mirası belgeleyebilmek için plan, kesit, görünüş, cephe, detay ve vaziyet planlarında kullanılan ölçme yöntemlerini kullanabilme,
5   Mimari mirasa ait ölçekli rölöve çizimi üretebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2614 - ÖLÇME BİLGİSİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.1. Yapı seçimi, fotografik belgeleme. 1.2. Belgeleme tekniklerinin tanıtılması 1.3. Belgeleme araçlarının ve aletlerinin tanıtılması. 1.4. Belgeleme çalışması için ön hazırlık yapılması 1.5. Seçilen yapının, ilgili belgeleme yöntemlerini kullanılarak ölçme çalışmalarının yapılması. Alan Çalışması
2 2.1. Seçilen yapının rölövesinin kademeli olarak hazırlanması. 2.1.1. 1/50 ölçekli kat planları 2.1.2. 1/50 ölçekli görünüşler 2.1.3. 1/50 ölçekli kesitler Stüdyo Çalışması
3 3.1. Seçilen yapının ölövesinin kademeli olarak hazırlanması. (-devam) 3.1.1. 1/200 ölçekli vaziyet planı 3.1.2. 1/20 - 1/1 ölçekli detaylar 3.2. Çizimlerin kontrolleri ve gerekli düzeltmelerin yapılması Stüdyo Çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
* Uluengin, M. (2002). Rölöve, İstanbul:YEM Yayınları.
Yardımcı kaynaklar:
* Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi.
* Madran, E. & Özgönül, N. (2005). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seçilen alanda/yapıda gruplar halinde çalışan öğrenciler yaptıkları ölçümlere dayalı olarak ölçekli rölöve çizimlerini (plan, kesit, görünüş, cephe, detay ve vaziyet planı) teslim edeceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Rölöve Çizimleri %100 (ÖÇ 1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eti.levi@deu.edu.tr
mine.tanac@deu.edu.tr
mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr
humeyra.akkurt@deu.edu.tr
emel.kayin@deu.edu.tr
nezihat.koskluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

EVET

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 1 40 40
Diğer - ölçümlerin çizime aktarılması 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555