DERS ADI

: MİMARİ TASARIM III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3501 MİMARİ TASARIM III ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT İLKNUR TÜRKSEVEN DOĞRUSOY

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarihi çevre ve bağlam kavramlarını çok yönlü analiz etmek, ağırlıklı olarak verili bağlam içerisinde kurgulanmış bir tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre ve bağlam kavramlarını tanımlayabilme
2   Tarihi çevre ve program gereksinimlerinin mekânsal karşılıklarını teşhis edebilme
3   Verilen tasarım sorunu çerçevesinde, çevre analizi, program oluşturma ve arazi seçme gibi tasarım önceliklerini belirleyebilme
4   Belirlediği tasarım önceliklerini belirgin bir mimari ana fikir üzerine odaklayabilme
5   Ürettiği mimari ana fikri, tarihi çevre ile kurulan ilişkiler, mekân organizasyonu, cephe dili ve mimari mekân bileşenleri yoluyla görsel, yazılı ve sözel olarak ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2502 - MİMARİ TASARIM II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuların Tanıtımı ve Dersin Amaçlarının Belirlenmesi-Stüdyo Programının Duyurulması
2 Sunum (Bağlam)
3 Çevre Analiz Çalışmaları
4 Çevre Analiz Çalışmaları
5 Çevre Analiz Çalışmaları
6 Program Geliştirme
7 Mimari Ana Fikir Çalışmaları
8 Bireysel Kritikler
9 Bireysel Kritikler
10 Ara Jüri
11 Ara Jüri
12 Bireysel Kritikler
13 Bireysel Kritikler
14 Çizim Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul: YEM Yayınevi.
Madran,E. (2009). Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi.
Rossi, A. (1982). Architecture of the City. Massachusetts: MIT Press.
Rowe, C., Koetter, F. (1984). Collage City. Massachusetts: MIT Press.
Kostof, S. (1991). The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. London: Thames & Hudson.
Cullen, G. (1961). The Concise Townscape. New York: Architectural Press.

Diğer ders materyalleri: Öğretim üyeleri tarafından verilecek föyler, yapılacak sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 JR Arajüri
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK Derse Katılım
4 FJR Final Jüri
5 BNS Basari Notu JR * 0.15 +ODV * 0.05 +DK * 0.05 +FJR * 0.75

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla derse aktif katılımı şarttır. Öğrenciler sunumlar, Ara Sınav yerine geçen Ara Jüri ve dönem sonundaki Final Jürisi aracılığıyla değerlendirilirler.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav (Ara Jüri) %15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev/(Öğrenci Sunumları) %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ5)
Final Sınavı (Final Jüri) %75 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
2. Derslere devamlılık şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.guner@deu.edu.tr- 232 301 84 96
acalya.allmer@deu.edu.tr 232 301 84 88
hikmet.gokmen@deu.edu.tr- 232 301 84 99

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 4 36
Uygulama 9 4 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 11 88
Vize Sınavına Hazırlık (Ara Jüri) 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık (Çizim Haftası) 1 40 40
Sunum Hazırlama (Çevre Analiz ve Mimari Ana Fikir) 1 8 8
Final Sınavı (Final Jürisi) 1 0,5 1
Vize Sınavı (Ara Jüri) 1 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55