Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT MÜJDE ALTIN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere, bir yapım yöntemi, taşıyıcı örtü, biçim ögesi ve mekan belirleyici olarak kubbe tasarımıyla ilgili bilgiler vererek hem strüktürel açıdan, hem de sürdürülebilirlik açısından kubbenin mimaride kullanımını örneklerle anlatmak ve kubbe örneklerini araştırıp inceleyerek sınıfta sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste öğrencilere öncelikle konular anlatılacak, daha sonra 11. ve 12. haftalarda öğrencilerin gruplar halinde hazırlayacakları bir binayı sınıfa sunarak derse aktif katılımları sağlanacaktır. 13. haftada ise bir kubbe tasarımı çalışması gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
9 hafta öğretim üyesi ders anlatacak, 11 ve 12. haftalarda öğrenciler gruplar halinde hazırlamış oldukları kubbelerle ilgili araştırma konusunu sunacaklardır. 13. hafta ise öğrenciler, edindikleri bilgiler doğrultusunda bir kubbe tasarımı çalışmasını çizimlerle veya maket ile gerçekleştirecekler ve 14. hafta teslim edeceklerdir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mujde.altin@deu.edu.tr, 0090 232 301 84 48 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|