DERS ADI

: TARİHİ YAPILAR KORUMA PROJESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3702 TARİHİ YAPILAR KORUMA PROJESİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin amacı, tarihi ve kültürel alanların değerinin farkına varılması, bu alanların özgün niteliklerinin ve koruma sorunlarının algılanması, tartışılması; bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin sorgulanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre, kültürel varlık, kültürel miras kavramlarını açıklayabilme.
2   Kültürel mirasın farklı boyutlarının farkına varabilme.
3   Koruma problemleri konusunda farkındalık gösterebilme.
4   Kültürel mirasın öznel niteliklerinin algısını eleştirebilme.
5   Farklı koruma müdahalelerini tartışabilme.
6   Koruma sorunlarına yönelik müdahale kararları önerebilme.
7   Müdahale kararlarını görsel, yazılı ve sözel olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaçlarının, işleniş yönteminin açıklanması Stüdyo Programının Duyurulması Tarihi çevre ve koruma konusunda genel bilgilendirme
2 Tarihi çevre, kültür varlığı, kültürel miras kavramlarının tanıtılması Ödev konularının belirlenmesi
3 Koruma değerleri, kültür varlığının öznel değerleri
4 Koruma müdahaleleri, farklı müdahale örnekleri üzerinden müdahale kararlarının tartışılması
5 Öğrenci Sunumları Değerlendirme %10
6 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar
7 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar Bu bağlamdaki çalışmalar
8 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar Çalışmalara yönelik tartışma ve kritikler
9 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar Çalışmalara yönelik tartışma ve kritikler
10 Ara Jüri Değerlendirme %10
11 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar Çalışmalara yönelik tartışma ve kritikler
12 Koruma sorunsalının farklı boyutlarının ele alındığı probleme dayalı uygulama/ uygulamalar Çalışmalara yönelik tartışma ve kritikler
13 Çalışmalara yönelik tartışma ve kritikler
14 Final Proje Teslimi DEĞERLENDİRME:%75 +%5 (Final proje teslimi değerlendirmelerine %5 Derse Katılım/ Öğrenci Süreç notu eklenir)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi.
Fielden, B. (1994). Conservation of Historic Buildings. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Jokiletho, J. (2002). History of Architectural Conservation. Oxford: Butterwoth-Heinemann.
Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul: YEM Yayınevi.
Madran,E. (2009). Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası yayınları
Madran, E. & Özgönül, N. (2005). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası yayınları
Özaslan, N. & Özkut, D. (2010). Mimari Korumada Güncel Konular. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Gerektikçe duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci problem tabanlı öğrenme üzerinden gerçekleştirilir. Bu çerçevede teorik aktarımlar ile kavramların verilmesi, ortak kritiklerle koruma müdahalelerinin algılanması ve tartışılması, bireysel ve grup kritikleri ile müdahale kararları geliştirilmesi sağlanır. Görsel sunumlar, ara jüri ve final teslimi üzerinden öğrenim süreci gözlenir ve kayıtlanır.


Ara Jüri (%10)
Öğrenci Sunumları ( %10)
Final Proje (%75)
Derslere katılım (%5)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 JR Arajüri
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK Derse Katılım
4 FJR Final Jüri
5 BNS Basari Notu JR * 0.10 + ODV * 0.10 +DK * 0.05 +FJR * 0.75

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Jüri % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Öğrenci Sunumları % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Proje % 75 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım % 5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Ders kapsamında koruma sorunsalının farklı boyutları bir veya birden fazla örnek üzerinden ele alınır. Problem çözümüne yönelik öneriler geliştirilir. Bu bağlamda rölöve stajı kapsamında edinilen bilgilerin kullanılacağı küçük ölçekli bir belgeleme çalışması ile analiz çalışması yaptırılabilir.
* Final proje tesliminde, açık jüri de yapılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eti.levi@deu.edu.tr, mine.tanac@deu.edu.tr, mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr, humeyra.akkurt@deu.edu.tr, emel.kayin@deu.edu.tr, nezihat.koskluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Öğrenci sunumları 1 4 4
Teknik gezi 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık ( Portfolyo ve final teslim) 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
Grup ödevi hazırlama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 10 2 20
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 4 4
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.455555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555