DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2533 SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SAADET İLKİM KAYA

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı mimari tasarım sürecinde sürdürülebilirlik kriterleri hakkında öğrencilere temel bilgileri vermek, eğitim ve sağlık amaçlı bina tiplerinde sürdürülebilirlik kriterlerini değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sürdürülebilirlik ilkelerini tanımlayabilme
2   Sürdürülebilirlik ilkeleri arasındaki ilişkileri tasarım sürecine uygun olarak açıklayabilme
3   Bina tasarımının sürdürülebilirlik ilkelerini yapı tipi üzerinden örnekleyebilme
4   Örnek tasarımları sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde irdeleyebilme
5   Bu alandaki sorumlulukları öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş bilgilerinin verilmesi, dersin yönteminin tanıtılması, , seminer konularının açıklanması,
2 Eğitim yapılarının ve sağlık yapılarının kısa tarihsel gelişimi
3 Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir tasarım kriterleri
4 Eğitim yapılarında sürdürülebilir tasarım kriterleri ve geleceğin okulları
5 Sağlık yapılarında sürdürülebilir tasarım kriterleri
6 Ekolojik tasarımlar, eğitim yapıları üzerinden örnekler; öğrenci sunumları,
7 Ekolojik tarsımlar, sağlık yapıları üzerinden değerlendirmeler; öğrenci sunumları
8 Herkes için tasarım; eğitim yapıları örnekleminde değerlendirmeler; öğrenci sunumları
9 Herkes için tasarım, sağlık yapıları üzerinden değerlendirmeler; öğrenci sunumları
10 Ara sınav
11 Sağlıklı binalar; eğitim yapıları örneklemi; öğrenci sunumları
12 Sürdürülebilir kampus tasarımı; örnekler üzerinden değerlendirmeler; öğrenci sunumları
13 Toplum okulları; örnekler üzerinden değerlendirmeler; öğrenci sunumları
14 Eğitim ve sağlık yapıları tasarımı için yasalar ve yönetmelikler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Referanslar: Eğitim yapıları, sağlık yapıları, sürdürülebilirlik, ekolojik tasarımlar, herkes için tasarım, evrensel tasarım konularını içeren makale, tez ve kitaplar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel malzemelerle desteklenen kuramsal bilgi aktarımı;
Belirlenen temalar doğrultusunda seminer konularının öğrenciler tarafından, katılımcı ve tartışmalı biçimde, görsellerle sunulması;
Anahtar sözcükler üzerinden değerlendirmeler ve tartışmalar.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Araştırma Ödevi
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.40 + OD * 0.60
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 +YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 +BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: ÖÇ.1, ÖÇ.2, ÖÇ.3,
Sunum: ÖÇ.3, ÖÇ.4
Final Sınavı: ÖÇ.3, ÖÇ.4

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Anlatımlar görsellerle desteklenmek zorundadır.
2. Anlatımlar ve sunumlar sırasında anahtar sözcükler not edilir.
3. Öğrencilerin derse aktif katılımları beklenmektedir.
4. Sınavlarda notlar ve tüm kaynaklar kullanılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkim.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına uygun olarak dönem başında bildirilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Sunum 6 2 12
Ders Anlatımı 8 2 16
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Ödev Hazırlama 0
Diğer
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Sunum hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.5